Lilla Noel..



Vår minsta familjemedlem är på väg in i ljuset..

Jag tralla som vanligt in i Neas rum för att ge den lilla kamraten mat.

6 små kulor varje morgon äter han.

Men inte idag.. idag låg han på botten i en båge på sidan och drog sina sista gältag.


Lilla Noel..


Jag måste erkänna att tårarna växte i ögonen över den lilles kamp.

Jag ville lyfta upp honom och trösta.. men insåg att det antagligen skulle förvärra tillståndet ytterligare.

Lilla, lilla gubben..

Den tappraste av dom alla. Den sista.


Nea vet att han snart får simma med sina sedan länge förlorade kamrater. I havet. Eller himlen. Havet i himlen får det bli..


Nea förespråkar begravningar. Det kan bli lite svårt såhär i vintertider tänker jag..

Jag tror att Noel får tillbringa lite tid i frysen. Som ett bårhus. I fack 2.. bredvid köttfärsen och kycklingen.

I fack 1 ligger laxen, rödingen och rödspättan.. kanske trivs han bättre där?


Vi har redan valt en kista, ½liter Sia glass, violsmak.. känns rätt. Lite bomull och farvälbrev.


Tack för dom här åren Noel. Hälsa Matilda, Melinda, Golfbollen, Lilleman och dom andra.


RIP


Kommentarer
Postat av: virpi

Ja,vi skall alla den vägen vandra.

Hemma hoss oss har vi en liten jurtjyrkogård (vet inte hur man stavar)

Och det är inte att rekommendera...

för ibland så har jag mardrömmar om små liv och dom är inte alltid så snälla.....

gräv ner lille vännen hos grannen istället.

Kram Virpi

2009-03-09 @ 20:28:31
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Erik

Hjärteskärande :'(

2009-03-09 @ 22:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0