Aaaameeen...

Tjolahopp!


I Söndags konfirmerades min lilla syster. Då bar det iväg till E-tuna.

(Missa inte en enda avfart, så eloge till mig och Mr Fucker!)


I kyrkan höll jag på att fnittra ihjäl mig åt Emmis hårfärg, mamma hade varnat mig för att det var en lite.. hmm "speciell" färg, men det kunde inte hjälpas. Jag ville vika mig av garv och vågade inte ens snegla åt höger eftersom jag visste att Annica kämpade mot samma
skratt attacker som jag.
Hade våra blickar mötts då hade Gud aldrig förlåtit mig..


Sedan skulle det sjungas. Och som jag sjöng! Alla verser faktiskt.
Men Mr Fucker var så rädd att jag skulle klämma i i någon vers som inte skulle klämmas i, så i början av alla verser körde han in kittlande fingrar i min hals bara för säkerhets skull, men han slutade så fort han hörde att även dom verserna skulle sjungas..


Prästen pratade å praaatade. Och tvingade oss att sitta ner, stå upp, sitta ner å stå upp igen.
Stackars lilla Ojje pustade bakom mig som ett djur och väste svordomar till prästen i mitt öra varje gång.


Så fort det var dags för nya sånger tävlade jag och Mr Fucker om vem som kunde slå upp Psalmboken och hamna närmast den psalm som skulle sjungas, han vann. Pricka faktiskt in helt rätt en gång.


Jag hitta på lite egna texter till ena psalmen, då kalla Mr Fucker mig för "hedning" och jag blev lite rädd och bad snabbt Jesus om förlåtelse.
Tyst så ingen annan hörde.

Bara ut i fall att..


Sedan var det dags för nattvarden. Alla var välkomna fram. Nea grabba tag i moster Monica och kom tillbaka med ett oblat i högsta hugg.

- Här mamma, det va inge gott.

Jag fick ett sladdrigt bröd i handen.

- Har du sugit på den?

- Nä, jag doppa den i vinet.

Fint tänkte jag, ungen får sin första alkohol i Guds hus..


När alla konfirmander skulle få sitt pris för många veckors uthållighet (eller nåt sånt) så kunde inte ens prästen låta bli att kommentera Emmis hårfärg, må Gud ha förbarmande över henne.


Hem till mamma igen, buffé och tårta. Det va hundra grader varmt och jag kom hem med stans värsta bondbränna.


Halleluja.


Kommentarer
Postat av: Edde

Du är en jävla hedning! Det är jag oxå! Och det ska vi vara stolta över, att vi inte gick på allt skitsnack om gud o.s.v. :-)

2009-06-02 @ 21:51:06
Postat av: Annican

MÄH! Du glömde ju gospeln!!

2009-06-02 @ 22:04:42
Postat av: Malin

Cheesecake är farligt gott ;-)

2009-06-03 @ 11:38:33
URL: http://purpelangel.blogg.se/
Postat av: Monica

Åh gud så roligt skrivet!

Förlåt att jag snodde med mig Nea fram till prästen.

Kram Monica

2009-06-06 @ 22:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0