Världens tråkigaste inlägg.. men nu är det så.

Åh, vilken lördag!


Jag behövde verkligen en sådan här dag efter hela persen med jul och hundraelva födelsedagar, barnkalas, släktkalas, misshandlar, nyår, middagsbjudningar och julplundringar..

Men nu är det slut. Finally!

Borta är granen och flinande tomtar. Lite glitter rester får man väl stå ut med (till midsommar som vanligt!) men det är lugnt.. bara lugnt.


Klockan 12 hämtade farmor och farfar skitungen, det vankades bio och mys i stan.


Johnny och jag fattade inte att vi va själva utan körde på som vanligt en stund, städade, gick ner i källaren, surfa på nätet osv.

Sen insåg vi att vi va fria! Vi hoppa i pyjamasarna och kröp ner i sängen. Koppla in min underbara lilla laptop i TV:n och kolla på en film.

(Jag glömde logga ut Messenger och så Jocke som tydligen inte visste om han skulle va inloggad eller inte störde ett antal gånger! Inte det att han sa något, men det kommer ju ett litet "bluribupp" ljud varje gång någon loggas in.. och det gjorde han!)


Efter filmen övervägde jag om jag skulle sova en stund, men Johnny ville bada.

Det är ju tur att jag är lite vig, för det finns inte mycket space kvar när vi har tryckt ner oss i badkaret! Men tända ljus och skållhett vatten.. mmmmysigt!


Det blev Kebab pizza till middag, bara ringa och få det hemkört. Fortfarande i pyjamas..


Nu ska vi krypa ner sängen igen.

Johnny med ett glas 12- årig Macallan, jag med en Martell Noblige.

Såna är vi, dyr Whisky och Cognac, avnjutes mellan lakan av Percale, 400 kr setet, med håret fortfarande blött i en handduk.

Jag med mina lurviga sockar som Linnea gav mig i julklapp och Johnny.. ja, så som jag vill ha honom.

Och medan värmen sprider sig i bröstet från cognacen ska vi sitta i vår egna lilla bubbla och spela Yatzy, kolla på skräckisar, somna med TV:n på och höra när grannarna kommer hemragglandes framåt småtimmarna.


Åh!! ..vilken lördag!

                


Kommentarer
Postat av: AnnaaHonDen

Awe myspys. Blir avundsjuk ;)

2009-01-17 @ 21:14:21
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: Emmii

Faan vad härligt det lät ^^ Fasst jag hadde väll inte en så jätte dålig lördag med Mathias jag heller. förutom att vi blev väckta klockan 12:00 och tyckte att vi hadde svoit alldeles för långe och ställde sig därför och stirrade på oss, faan va äckligt det är att vakna pga man känner att ngn står och glor på en, så han fick igen och stack till jobbet illa kvickt =P

2009-01-17 @ 22:24:30
Postat av: Annica

Det var ni värda! Mackan tjatar om en TV i sovrummet och jag vägrar, men det hör fick mig på andra tankar! (Men säg för guds skull inte det till honom!)





Emelie!? Vad har jag sagt om militärer?

2009-01-18 @ 16:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0