Uggi + morotsbröd = sant!



Jag är super allergisk mot pälsdjur.

Men jag gillar djur.

Så därför har vi en liten pippi. Hon heter "Uggi Buggi", men vi säger oftast det ena av dom två.


Uggi vaknar på mornarna och skriker tills hon får komma ut. Hon har ett eget litet träd som är hennes plats i detta hus.

Det är verkligen trevligt med en tam liten fågel.. men det finns nackdelar också.


T.ex. att ha en fågel som skördar i salladstallriken.

Eller när man kommer ut lagom för att se henne ta ett bad i saften.

(En gång drack hon äppel jos och kräktes i en halvtimme.)

Sen är det ganska jobbigt att ha henne sittandes på axeln när det är kyckling till middag..

Och detta gnagande.

Uggi har rivit tapeter, tuggat sönder två lampor, satt i sig en miljon blommor och sist men inte minst. Hon är INTE rumsren.


Men Uggi är en i vår familj, bebisen liksom.

Våran lilla "gullefjun".

Fast mest är hon nog Johnnys gullgull. När han pratar med henne med sin "Uggi" röst blir hon helt till sig och bröstar upp sig, hänger uppochner, Headbangar sådär som fåglar gör och kvittrar så charmigt..

(Vi är tre tjejer i denna familj som konkurrerar om hans uppmärksamhet..)


Trots allt så äter Uggi mest frön och grönsaker.

Men det finns en grej som hon nog är redo att dö för.

Morotsbröd.

Osötat bröd med morötter och solrosfrön.

Det går inte att äta det när hon ser.. hon sticker oberört in huvudet i munnen på en och hämtar sig en bit om man inte bjuder..


Nu känner ni till den fjärde medlemmen i pappa Rudolfs familj!


     

Kommentarer
Postat av: AnnaaHonDen

Hahahahaha :D:D:D:D

2009-01-29 @ 18:54:46
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: virpi

Gud så gulligt!

En gng i tiden födde jag upp råttor o hade en som var skittam.

Hon bodde i min bh!följde med på stan när vi spela biljard.käka ur munnen mm

(jag vet...det var innan jag fick familj)

men en fågel har jag aldrig fått tam.

Det skulle jag vilja ha!

Kram Virpi

2009-01-29 @ 22:08:58
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Annican

Det där känner jag igen, men den gången gick det hårt åt hannen i familjen... Uggi är ju ganska lik Nicko, visst?

Jag kommer ihåg att min lärare frågade om jag hade en råtta hemma, eftersom alla mina läxböcker hade naggade kanter!

2009-02-02 @ 19:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0