Vad är det för dag idag?


Jag visste inte det när jag vakna.. men blev snart varse om jag säger så.


Första tecknet på att ngt inte stämmer är när jag kliver ur bilen, halkar samtidigt som jag smäller igen bildörren och typ skrapar upp hela hälsenan.

Haltar fram till Marias dörr och ringer på. Hon skriker kom in, och jag lovar att det är FÖRSTA gången EVER som dörrjäveln är låst! Hon får släppa allt och komma och öppna medan jag fryser häcken av mig.


Åker till Farsta C.

Det brukar alltid va smockfullt på parkeringen där, så jag tar första bästa plats. Påväg in till centrumet ser vi dock att det fanns en miljon bättre P-platser, närmare och bredare..


Kollar affärer. Sen dags för lunch.


Min favvo macka med Parma skinka va slut.

Och precis när jag ska betala kommer en sur kund och gnäller över en gammal sallad han köpte igår. Det tar evigheter och jag glöms bort.

Minuter passerar..

- Min son bor granne med din chefs kusins dotter, och jag ska säga dig, att jag minsann känner honom!

- Vem?

- Din chef! Vet du var Rågsveds vägen ligger? Vi bor där.

- Vem?

- Vi, vi är grannar!!

- Jag bor inte där.

Nåt i den stilen. Mitt kaffe blev ljummet innan jag ens fått betala..


Kommer till bordet där Nea, Maria och Joakim mumsar för fullt.

Sätter mig ner, och välter ut Marias latte.

Vi får byta bord, och jag får köpa en ny.

Kommer tillbaka bara för att inse att mitt kaffe nu är kallt.
Huvudvärken börjar trumma i tinningarna..


Efter lunchen ringer Johnny, vår barnvakt imorgon ligger i influensan.

Vår enda barn fria utgång tillsammans sen i somras flaxar på glittrande vingar bort i horisonten..


Ute vid bilen skitar jag ner min vita nytvättade H2O tröja med leriga barnvagnshjul.


Kör hem Maria, åker till Maxi (Ica Maxi). Har noll fantasi vad gäller middagen. Nea gnäller med ett finger i örat. Vet vad det betyder.

Tar upp mobilen och ringer farbror doktorn. Får en tid om en halvtimme.

(Det var TUR! Men det blev stressigt.)

Nea har öroninflammation..

Till apoteket och ladda med nästdroppar, penicillin och Alvedon.


Hitta en alkis i en parkerings ruta nere i garaget.
Nerpissad och utslagen.

Nea glömde sina öron..

Tänkte att han har iaf en värre dag än jag!


Kommer hem och inser att jag inte hängde tvätten innan jag åkte imorse. Nu ligger den unken i tvättmaskinen och skriker "mera jobb!"


Hade av två naglar också.


Dumma, dumma, DUMMA DAG!


Fast nu känner jag mig bättre till mods. Hjälten pappa är barnvakt.

Nea är hög på Alvedon och gnäller inte mer.

Mr Fucker är påväg hem och imorgon.. då ska jag skita i GI, dränka mina sorger och supa mig skitsnygg!



Oj då, så det kan gå...

Kommentarer
Postat av: Fagel

1. Här är 500 spänn. Sup tills jag blir snygg. Ha ha ha

2. Tycker storyn med gnällkillen som känner chefen var oslagbar. Om det verkligen utspelade så, stor eloge till personen i kassan. Om du bredde på lite för att få det lite roligt, stor eloge till dig. Kunder kunder kunder... Man kan inte leva med dom och man kan inte skjuta dom. ;)

2009-02-13 @ 18:28:44
Postat av: LiNdA

Hahahahah, inte bara jag som haft en jobbig dag...

2009-02-13 @ 23:07:03
URL: http://lolindasblogg.blogspot.com/
Postat av: Fagel

Du är en vis kvinna Fru Annelie. Tack för alla dina inlägg. Det är alltid lika roligt att se att folk läser och kommenterar.

2009-02-14 @ 12:32:10
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: virpi

Hehe bara ett år kvar till nästa fred.13

Kram

2009-02-15 @ 22:38:56
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0