Dagar jag minns! ;)

"Handläggning pågår".. "inga nya meddelanden".. SUCK!

Igår slog det mig att tiden går så fort, men just nu går den så saaaaktaaa..

Jag vill veta om jag kommer in eller inte! NU!!


Visste ni att jag har räddat livet på en liten gumma?

Mjo ni, det har jag minsann.


En liten spansk rikemansgumma som tog sig vatten överhuvudet på Teneriffa.


Det var ganska höga vågor den dagen. Så där så att man måste hoppa varje gång en våg kom in, annars slår den omkull en liksom.

Det fattade ju inte den sönderstekta damen i fin hatt.

Så hon kom farandes förbi mig där jag stod och väntade på nästa våg.

Första tanken när jag såg en färgglad bikini, vit hatt, guldhalsband och russinarmar huller om buller farandes förbi mig under vattnet var att "Satan! Där missa jag en supervåg!".

Sen insåg jag att damen inte råkat ut för ett misslyckat bodysurf försök, utan snarare en.. tja, överraskning!

Och hon verkade inte komma upp igen.

Sen kom hon upp, med hatten på sné och mascara under ögonen. Så stod hon en stund och spottade och fräste med sjögräs på ryggen.

Sen bara tippade hon framåt. Och sprang liksom längs stranden med huvudet under vattnet.

Då tänkte jag att det här ser ju inte klokt ut.

Den bleka tysken tittade bara på damen när hon rusade förbi honom så där knasigt framåtlutad som om hon jagade ngt på bottnen.

När hon i full färd plaskade förbi mig så tog jag henne under armen och bara böjde upp henne.

(Ni vet när man gapar stort och drar efter andan, så gjorde hon.)

Sen skrek hon:

- Oh, la laa! ..oh, la, la...

- Ok? frågade jag och såg lite skeptisk ut. (Varför bada en dag som denna när man är 100+?)

Hon vände sig och gestikulerade mot vågorna och vevade med armarna.

- Grande!

Jag nickade sakta i samförstånd, och hon la sin hand på min arm och gick upp ur vattnet.


Tadaa!


Där räddade jag MamaSpains liv.


Me, the hero, helt enkelt.



Kommentarer
Postat av: Annican

Oh la LAAAA!! Hahaha

2009-05-07 @ 22:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0