Jag tror att det har vänt!

Ni vet när man var liten och hade lärt sig ngt nytt (t.ex. att stå på händerna) och tvingade alla vuxna i närheten att titta medan man skulle visa hur duktig man blivit...

Brukade det funka då?

Nä.. just det. Man ramla och ramla, och kom med ursäkter om varför det inte funkade när alla stod där och trampa och försökte muntra upp.

Det är ju nästan en regel att när man ska visa ngt som ingen riktigt tror på så funkar det inte!

..så är det nu med.


Igår var jag redo med penna och block för att dokumentera alla olyckor som komma skulle.. men icke.

Inte EN enda grej hände!


Jag åkte ner för att besikta om Gamla Bettan. Kom dit 10,55 för att inse att obokade ombesiktningar kunde göras mellan 8,00 & 11,00. (Puh! Jag hann ju precis!)

Sedan såg jag skylten som förklarade att p.g.a. sjukdom kunde det vara långa köer.

Jag hann precis sätta mig i bilen och öppna min bok, sedan var det min tur.

(?! Hade jag tur?)

Nästa chock var att hon gick igenom! Alla fyra tvåor var som bortblåsta, två dagar innan körförbudet trädde i kraft. Yey!!


Resten av dagen fortsatte i samma anda. Jag fick en bilstereo av pappa, med USB port och cd. Men det fattades en koppling så den skulle jag köpa.

Åkte till Kjell & Co. Förklarade vad jag skulle ha och fick veta att dom håller på att utgå ur sortimentet.. men dom hade EN kvar! Yey igen!!!


Men det bästa av allt, min gulblåa såriga kropp fick inga nya tillskott! Jag varken halka, snubbla, skrapa, rev, klämde eller brände mig en enda gång! Tjoho!!


Så håll tummarna för mig nu.. kanske ska köpa en lott?




Kommentarer
Postat av: Annaa Nordin

När man själv märkt att man har tur så vänder det. Köp ingen lott ;)

2009-03-24 @ 09:20:42
URL: http://annamupp.se.nu
Postat av: virpi

Haha! Ja,det tycker jag verkligen att du skall göra!!

Det är väll den berömda vågen som måste väga jämnt??

Otur i det ena VS Tur i det andra.



Btw:Jag trodde att Gbg var Sveriges framsida.

Mooooaaaahhhhaaahhaaaaa......



Kram Virpi

2009-03-24 @ 16:20:09
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: ylva

Köp ingen lott!!!!! Du måste ju ha förbrukat all tur på besiktningen, bilstereon å att du inte gjorde illa dej.

2009-03-24 @ 17:31:26
Postat av: Pjoltas

"Jaha...med sån tur så kan det ju bara vända och gå åt helvete, eller?" (<-- Skall läsas med sur Östermalmskärringsröst. Ponera in en rosafärgad pudel i bilden och gärna ett par glasögon med strass och tänder med rosa läppstift på..)

2009-03-24 @ 21:15:38
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Annican

Det var nog bara en varning, du vet, som i Agnes Cecilia!

2009-03-25 @ 10:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0