God morgon!

Åh vad jag ÄLSKAR dessa mornar! (Alltså en sån jag hade idag..)


Jag vaknar ca 06,00, ser att det blir vackert väder ute, hör ngn gå förbi nedanför.. Mmm!

Går upp, tar på mig mina tofflor, pyjamasen och drar upp persiennerna.

Bara njuter av tystnaden och vårvädret utanför!

Sätter på kaffe, en dag som denna tar jag Starbucksbönor, maler och brygger pinfärskt perko kaffe.

Häller upp ett glas Proviva, (vattenmelon & tranbär) brer en dinkelmacka och går in till datorn. Läser alla mina favoritbloggar. (Min DN kan man säga.)

Ca 07,00 är det dags att få upp Nea. Kokar mannagrynsgröt till henne och kryper ner i hennes säng. Vi myser en stund sedan går vi upp.

Nea käkar gröten framför TV.n, jag packar hennes ryggsäck, tar fram kläder och försöker få liv i Johnny.

Hinner gå igenom lite filmer till min kollega som hon ville låna, borstar tänderna och försöker få upp Johnny igen.

Hjälper Nea med att klä på sig och borsta hennes tänder, upptäcker att två till är på väg upp, och sedan ut i hallen för slutlig "avgång".

Johnny tar på sig jackan och vill pussas, han stinker.

Jag och Nea står i ytterdörren och pratar medan Johnny klunkar SB12 direkt ur flaskan.

När jag tillslut fått ut dom båda vill Nea ha en kram till medan Johnny försöker få fram att jag ska ta ut mat till ikväll samtidigt som han gurglar för fullt.

Jag stänger dörren, låser för säkerhets skull och skrattar lite när jag häller upp kaffe kopp nummer två.


Tänk om alla dagar var lika underbara!



Kommentarer
Postat av: Malin

Tänk om nån morgon var så underbar........ Iofs var min morgon inte så tokig den heller, eftersom Dennis hade sovmorgon!



kramen

2009-03-26 @ 09:40:06
URL: http://fmmattsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

En bra start på dagen är värt såååå mycket. Grattis till dig. Får väl döpa dig nu då och eftersom Chipsmannen är taget får det väl bli Kaffekvinnan. Eller böntjejen... Hmmm. Får fundera på den lite.

2009-03-26 @ 19:24:20
Postat av: Fagel

Och det var jag som skrev förra inlägget, om mina subtila hintar om namn inte avslöjade mig. :):)

2009-03-26 @ 19:24:58
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: virpi

Bah! Morgonstund har guld i mun.

vem f-n kom på det dumma?

Löv kvällar.:)

Hate mornar.:(

kraaam

2009-03-26 @ 21:33:47
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Pjoltas

Skönt med en sån morgon. Pjoltas morgonstunder = ångest, stress, proviva och Malou von Sivers '=/

2009-03-27 @ 07:34:24
URL: http://pjoltas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0