Ingen bloggdetox för Edde här inte!

Jaha mina vänner. Nu är det bara att vänta.

Idag var jag på intervjun.

Det kändes bra, men dom frågade om jag själv varit utsatt någon gång, eftersom mitt framtida yrke går ut på att hjälpa människor i utsatta situationer.

Jag var tvungen att erkänna att min enda utsatta situation är 2 ggr om året hos tandläkaren.

Men annars kändes det som att det gick bra.


IQ- testet gjordes av 150 personer, hälften valdes ut till intervju.

Hur många som sökte från början vet jag inte. Men jag står ju som en av 75 och kämpar om "final platserna".

Priset: Drömjobbet.

Hoppas, hoppas jag kommer in!!!


Igår visade jag prov på min höga IQ.

Tv:n funka inte.

Satt 45 minuter i telefonkö till Comhem. Dividerade med killen i telefonen fram och tillbaka, fick dra fram tv bänken och kräla runt bland dammtussar och en miljon sladdar medan killen gapa om alla sladdar jag skull dra ur och sätta i.

Jag fatta ingenting, kunde inte svara på en enda fråga och han suckade så jag hörde..

Sen, mitt i allt kaos så ser jag för mitt inre en glimt från tidigare under dagen, lilla Emilia som springer i mitt vardagsrum, snubblar över antennsladden och hennes mamma som påpekar att den är livsfarlig.

Tänker att det kan fan inte va så enkelt.

Killen gapar fortfarande i luren när jag kikar in under mattan, och se där! Antennsladden hade åkt ur!

Satte i den igen och sänkte snabbt Tv:n så att inte gapkillen skulle höra att den funka igen.

Försökte slingra mig ur samtalet utan att erkänna min miss.

- Du.. innan ni skickar ut en tekniker så kan vi väll höras imorgon igen? Jag menar, boxen kan ju hoppa igång igen senare, det har den gjort förr..

-Ja, absolut, men en fråga bara. Är din sambo hemma imorgon?

Humpf!


Kommentarer
Postat av: Daniel

ååååh spännande - lycka till!



IQ, jag skulle få 0 poäng å gallras bort direkt. UTAN TVEKAN. Men du ju bästast!

2009-06-10 @ 19:05:00
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: [email protected]

hej!!! HOPPAS HOPPAS att du kommer in!! Håller alla tummar och tår!! Kram SOFIE

2009-06-10 @ 20:21:36
URL: http://mammaochflis.blogg.se/
Postat av: Fagel

STOLPSKOTT!!!! Inte du men väl supportteknikern. Snacka om att inte kunna anpassa samtalet till den man talar med. Vill säga tala med bönder på bönders vis men då kanske du tror att jag kallar dig bonde och det vill jag inte, om det inte är så att du är bonde alltså. För jag har inget emot bönder. Jag känner massor med bönder. Dom får gärna vara bönder så länge dom inte blandar in mig i det hela.



suck Har skriv-diaré idag.



Lycka till med jobbet

2009-06-10 @ 20:25:34
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Edde

Haha.



Lika teknisk som alltid då! :-)

2009-06-10 @ 21:27:19
Postat av: Camilla E

Haha, jag måste erkänna att jag känner mig lite skyldig!

Men ett gott skratt fick jag och det var värt det!



Comhem är ju inte alltid så roliga att prata med. Och ännu värre när det inte är deras fel. ;)

2009-06-11 @ 15:07:32
Postat av: Pjoltas

Jag håller stumparna (sommarjobbade på sågverk när jag var liten)för dig!!

Jag är älskar kundservice...en gång ringde jag till SJ's kundservice och satt i kö i tjugo minuter...fast det var Telia jag skulle ringt egentligen...statligt som statligt...vaffan!

=)

2009-06-11 @ 21:20:14
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: virpi

lol...så enkelt....

suck men vad skönt att det inte va ngt annat!

Kram Virpi

2009-06-12 @ 10:16:21
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Annican

Jag ringde till Telenor och var jättearg för dom fortfarande skickade fakturor med månadsavgifter till oss fast vi gick ur för länge sedan. Stackars tjejen (säkert nyanställd) visste inte ALLS hur hon skulle kunna hjälpa mig och bad om ursäkt för hon inte kunde hitta mig i systemet, (Tacka fan för det, tänkte jag, vi har ju GÅTT UR!), sedan ögnade jag genom senaste fakturan (framför mig) en gång till och såg till min förskräckelse att det inte alls var Telenor jag hade varit abonnent hos! Jag harklade mig och avslutade snabbt med att dom antagligen inte skulle skicka räkningar i framtiden! B>

2009-06-12 @ 10:19:20
Postat av: Annican

Men appropå intervjun måste man inte alls ha varit med om en massa skit för att bli en bra yrkesperson. Det räcker med personlig kompetens och skicklighet. Jag håller fortfarande tummarna lika hårt!

2009-06-12 @ 10:20:49
Postat av: Annican

...Dessutom blir man lätt empatisk i vissa situationer om man själv kan identifiera sig med "offret", vilket inte är bra alls inom vårdyrket. Man ska känna MED, inte SOM sin patient.

2009-06-12 @ 10:22:29
Postat av: Fagel

Fick du svar på ditt IQ test och nu insett att du inte kan umgås med oss vanliga människor längre? ;)

2009-06-13 @ 09:50:44
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Edde

Nu känner jag den komma smygande...



Du vet vad jag pratar om... (Jag slår mig själv över blodådran över handleden, för att se hur ådra växer fram... Men jag har inget att fylla den med.) :_(



BLOGGDETOXEN börjar ta form... (hjälp...)



Bara du kan hjälpa mig nu ;-)

2009-06-13 @ 18:59:48
Postat av: Fagel

MEN OMG WTF!!!!



Kör du en Fagel och försvinner från jordens yta ett tag eller?

2009-06-18 @ 13:41:27
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Goran van Den Buske

Jag har träffat ett par psykologer jag var tvungen att trösta innan jag gick hem.

2009-06-21 @ 12:19:03
URL: http://blogg.passagen.se/goranvandenbuske/
Postat av: Fagel

HÄRLIGT att höra att du är tillbaka. Dags att örja blogga lite själv nu eller? ;) Hur gick det med jobbet?

2009-06-21 @ 12:54:30
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Edde

Rubriken börjar kännas som ett hån nu! :-)

2009-06-21 @ 21:29:52
Postat av: Fagel

grrrrrrrrrrrr Var är du?

2009-06-23 @ 09:18:50
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: Pjoltas

Åhh!!!!

Harru koolat?

=/

2009-06-24 @ 20:32:32
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Edde

Va fan Annelie!



Om du inte börjar blogga snart så kommer jag börja berätta pinsamma historier om dig och lägga ut pinsamma bilder på dig!!!



Så passa dig och börja genast å blogga igen! ;-)

2009-06-25 @ 14:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0