Hypnotiserad av gospel?

Korven var besviken över att jag inte skrev om "Gospel" kören i förra inlägget.

Så jag får väll göra det nu istället.


När hela "föreställningen" i kyrkan närmade sig sitt slut, vinet var upp drucket, synderna förlåtna, ljusen nerbrända och en annalkande träningsvärk i benen började ge sig tillkänna, då var det dags för
"El grande finale" (jag läste tyska, så döm inte för hårt).


In kommer en grupp i lila klänningar och papper i högsta hugg. Orgeln börjar spela och plötsligt sprids ett ljud värre än brandlarmet på jobbet "OH HAPPY DAY!!! Oh happy day.. OH HAAAAPPYY DAYYY!!!!! ..oh happy day.."


Jag kände hur hela kyrkan ryckte till, alla satt med spikraka ryggar och uppspärrade ögon.

Min syster tog min hand redan efter första "happy" i en skräckslagen gest och tyvärr var jag inte i stånd att lugna.

Tanten som sjöng "opera" i kyrkan fick glasen att dallra och vi förflyttades några mil åt väst till en dammig sydstat i USA. (GOSPEL!!!)


Plötsligt fick jag en insikt, med min lediga hand höll jag i Mr Fucker. Det skulle ju bara fattas att han flög upp från sin plats och dansa ut skrikandes i kyrkgången "Oh Jesus! Halleluja! I found my Jesus!" sådär ryckigt, framåtböjt och galet som man sett på TV.


Inte för att jag trodde att det skulle hända "på riktigt", men i ärlighetens namn tror jag att han kunde ta tillfället i akt och smita ut, just på det där sättet. Det skulle va en av hans bästa planer, enligt honom själv.

Min svåger är lika smart. Han somna redan i första psalmen, snarka lite och fick en arg blick av mamma, sen när kön till nattvarden var så lång att den nästan nådde utgången sa han att han skulle dit, men vi såg alla att han backade ut..


Men nu är ordningen återställd.

Gospel tanten sjunger vidare i duschen och min bondbränna har lagt sig.


Over and out.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nice header!

2009-06-03 @ 11:58:52
URL: http://sandbergemelie.blogg.se/
Postat av: Edde

Passa dig, nu har du påtvingat oss (och då menar jag mig) blogg-detox!

Så om du nu börjar skriva flera ggr i veckan nu igen så kommer vi (Och som vanligt menar jag inte "vi" utan jag) bli beroende igen. Och då blir vi (jag) jävligt besviken om du inte fortsätter i samma takt! ;-)

2009-06-03 @ 12:50:38
Postat av: Din äldsta moster

Jag har också hittat din blogg!Kram Laila

2009-06-03 @ 21:02:38
Postat av: Bajsugglan

Gospel är så där härligt galet maniskt och energiskt!

2009-06-03 @ 23:01:27
URL: http://bajsugglan.blogspot.com/
Postat av: Annican

Kanske bajsugglan har en poäng, men inte i 4 sopran-oktaven! Tanterna försökte hålla högsta tonen i säkert en halvminut. (alla misslyckades) Det var hemskt!

2009-06-05 @ 14:14:08
Postat av: Pjoltas

Skitbra skrivet! ..skönt att han smet. Haha! Underbart!

2009-06-05 @ 23:11:26
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja jag blev livrädd när jag plötsligt vaknade upp av skriken. Var helt oförberedd, satt och pillrade med min kamera. Huvaligen.

Kram Monica

2009-06-06 @ 22:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0