Arlanda i mitt hjärta!

Eftersom jag inte vill tvinga in lilla "Ed" i en ny blogg detox så känner jag mig smått piskad att blogga även denna dag.


Min lillasyster kom ju med sin familj i Fredags.

Då åkte jag å Gamla Bettan (min bil) till Arlanda för att hämta dom.

Har ni kört ute på Arlanda förut?

H E R R E  G U D!


Jag hamna på terminal 5. Det efter att ha blivit tutad på, spottad på och nästan körd på.

Insåg sen ganska snabbt att det nog bara är utrikes som landar där.

Bad om ursäkt till Bettan och irra vidare till terminal 2.

(Detta efter att ha rådfrågat alla i min telefonlista.)

Det var ca 200 meter längre bort och det tog mig ungefär en kvart att ta mig dit.

Flugbussar, rondeller, taxibilar, turister, skåningar, norrlänningar, Bettan å jag trängdes, skrek och pekade med långfingrar åt höger å vänster.

Hamnade tillslut rätt.

Väntade.

Fick onda aningar igen och tänkte att det kanske är terminal 4?


Så bar det iväg igen. Svetten rann och tårarna ville rinna dom också.

Minuter senare står jag vid terminal 4. Har precis norpat en parkering framför näsan på en Scoda, triumfen total, då ringer det.


- Hej det är Annica! Vi är på terminal 2, var e du?

(Suck!!!!)

- Stå kvar jag kommer..


En repris av ovan infinner sig.

(Hur fan åkte jag? Var kom den här rondellen ifrån? Vadå enkelriktat?! Men va FAAAAN!!!)

Då ringer det igen.


- Ja?!!

- Jag hade fel, det var terminal 4, inte 2. Haha! Var e du?

- Skämtar du?! (Helvete.) STÅ KVAR! Jag är snart där.

(Saaataans helvetes jävla skit helveteeeee!!!)


Repris igen..

Vita knogar runt ratten, svett i floder, vildaste blicken i stan.

Inte ens taxin vågade tuta längre.


"Ring!"


- Men vad är det nu?! Jag är påväg! Stå där bara, liiite svårt att snacka nu!

- Annelie, du är på Bromma va?

- ?!!!!!!!

- Hallå?

- !!!!!!!!

- Nää! Jag skoja bara! HA HA HA HA! Terminal fy..

(Kasta mobilen över axeln, nu skulle någon DÖ!)


Kommentarer
Postat av: matilda

hejsan vad tycks om dagens outfit?

2009-06-04 @ 16:58:00
URL: http://dresslikeme.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha....

2009-06-04 @ 19:26:52
URL: http://purpelangel.blogg.se/
Postat av: Sofie ( jobbet)

hahaha!!!

2009-06-04 @ 21:41:23
Postat av: Edvin

Det uppskattas! Haha...

2009-06-05 @ 03:40:19
Postat av: Annie

Jag vet inte om jag skulle ha plockat upp dem :-)

hahaha

Postat av: Camilla E

Kul att du börjat blogga lite mer igen. Vi får hoppas att det håller i sig!



Haha, låter som en klassisk Annelie historia. Eller kanske det var syrrans fel allting. ;)

2009-06-05 @ 13:03:19
Postat av: Annican

Det bästa av allt var ju att vi stog mitt ute där alla bilar åker förbi (så vi snabbt kunde kasta oss in). Vi borde ha sett varann hela tiden!!

8D

2009-06-05 @ 14:21:30
Postat av: Pjoltas

Fan vad kul att du är "tillbaka"! Pjoltas flyger visst till/från Arlanda när ingen vill vara där. Typ kl3 på natten. Skulle vara kul att trängas nångång...ja jag får stå lite extra länge i tubdörren imorrn när jag ska gå av..

2009-06-05 @ 23:04:05
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja herre gud vad man känner igen sig.

Svettigt värre.

Kram Monica

2009-06-06 @ 22:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0