Pickup Psykot

I måndags så var vi i Vingåker. Det ligger vid Katrineholm ungefär, och för att komma dit så måste man åka via just, Katrineholm.

Dit går ingen motorväg. Och landsvägen är ju knappast upplyst. Det är alltid mörkt när vi åker hem därifrån. Väldigt mörkt. Och väldigt mycket skog. Jag och Johnny är vana vi trefiliga motorvägar, där störst går först, snabbast vinner, viltstängsel och belysning..

Så när vi tuffar fram på en enslig landsvär i becksvart mörker med träd som hotfullt omsluter lilla Bettan så börjar fantasierna..

Johnny:

- Annelie.. vi är några av få överlevande.. typ 28 dagar senare. Stannar Bettan här blir vi zombie mat..

(Kör förbi något fabriksaktigt)

- Det där är en vaktstation, med soldater som skyddar civila mot zombierna.. men vi är inte där inne.. eller hur?

Vid nästa sväng kanske det står en zombie mitt på vägen.. trasig och hungrig. Då är det bara att gasa, det förstår du va? För vejar du och kör i diket.. (drar pekfingret över halsen).


Det jobbiga med det här är att jag faktiskt blir rädd! Bettan lyser upp vägen, men runt oss är det verkligen kolsvart! Och himlen blinkar jätte läskigt att tågelledningarna och jag kan nästan se en zombie stappla ut ur skogen när jag svänger!

Sedan skrattar vi falskt och mumlar att vi är nog inte lite sjuka..


När vi har kört genom Gnesta är det inte så långt kvar till motorvägen, och är vi väl på motorvägen är det inte långt till Södertälje och dom älskade gatlyktorna! Vi är genast lite muntrare i bilen. (Nea somna som en stock redan innan vi kom ut ur Vingåker..)


Då kör en bil ut bakom mig i en rondell, en av dom sista rondellerna innan motorvägen. Den är högre än Bettan och eftersom det är så mörkt så får jag hans lysen rakt in i speglarna och blir bländad. Vi är fortfarande ute på landsvägen, men jag går ut i väggrenen så att han kan köra om.. det gör han inte. Han ligger typ 5 meter bakom mig och bländar på. Det är 90 på den sträckan, men jag håller långt till vänster och ligger mellan 60 och 70 och han kör ändå inte om!

Nu kommer psyko tankarna, men en tröst är ju att vi snart är ute på motorvägen.

Men när vi kommer ut på motorvägen fortsätter han att ligga 5 meter bakom mig och blända!

Vid det här laget sitter Johnny och håller händerna för rutan på passagerarsidan och jag på förarsidan för bländandet börjar ge mig gula fläckar i ögonen.

Går ner till 80 på 110 väg men han bara ligger kvar! Axlar upp till 110 igen och han efter hela tiden 5 meter bakom.

Vid det här laget så VET jag och Johnny att det är ett psyko vi har efter oss. Som i en dålig B- skräckis från Hollywood blir vi bländade och förföljda av en galen mördare från zombieskogen..

Jag gör en omkörning för att få en bil emellan oss, men han följer efter. Satan, gör en omkörning igen och saktar in lite för att avståndet mellan mig och bilen jag körde om inte ska öka så psykot får plats, men då blir bilen jag körde om sur, och kör om mig. Psykot gasar fram till mig. 5 meter bakom igen.. ser ingenting utom hans ljus.

Jag tycker att vi ska köra av motorvägen och se om han följer efter, men Johnny anser att det är som att be om att bli torterad till döds och hittad i plastsäckar.

Då kör han om.

En röd pickup va det. med hela flaket fullt av säckar, spadar, knivar, yxor och bergis en motorsåg..

Johnny rafsar i handsfacket, och med skakiga händer skriver han ner reg. numret på bilen.

Han lutar sig tillbaka och stirrar efter bilen. Han tittar på mig.

- Du vet att vi stissar upp varandra va? Han snacka säkert i telefon och bara hängde på liksom.

Vi börjar fnissa, men snart skrattar vi så vi nästan kissar på oss.

Då ser vi att den röda pickupen med psyko föraren svänger av.

Han tar "innervägen" mot... Haninge.

Skrattet stanna i halsen.

Johnny:

- Åhnej... tror du han.. tror du han vet var vi bor? Tror du han väntar på oss när vi kommer hem?

Jag trampa på gasen. Planerade att ta vägen via Älvsjö, men körde fel och hamna inne i stan. Stockholm är fint, men nu ville jag bara hem. Körde över Kungsholmen ner till centralen och ut ur stan igen.

När vi kom hem skanna vi varje tvärgata i vårt bostads område. Vi trodde verkligen att det skulle stå en röd pickup och vänta på oss där hemma. Men det gjorde det ju såklart inte..


Men dramat för kvällen va inte över. Johnny gick in och skulle lägga filten över Uggis bur, hon sover alltid inne i den och brukar flyga in och lägga sig så fort det blir lite mörkare ute. Men nu va buren tom!

Och hon satt inte i sitt lekträd heller..

Hela familjen sprang runt och ropa "UGGI, UUUGGIIII!!!!" .

Jag kolla akvarium och toaletten.. tänkte tanken att pickup psykot trots allt varit här och mördat Uggi som ett sorts hot..

Tillslut hitta vi henne inne i vårat sovrum. Hon pussa Johnny lite, sen flög hon in och la sig.

Familjen Dramaqueen följde hennes exempel.


      

Kommentarer
Postat av: Annican

Fan vad creapy!

2009-01-04 @ 12:25:53
Postat av: Annaa

Taack så mycket :) Såg att vi har det lika på rubrikerna :)

2009-01-04 @ 14:51:47
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: annaa

haha ni är ju knäppa ni ;)

2009-01-04 @ 15:01:26
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: virpi

Visst är det kul när fantasin skenar iväg.

För några år sen så var jag o min man ute o fiskade i Värmland.Det var alldeles vindstilla o mystiskt.

Dimman började lägga sig över sjön och helt plötsligt var det ett ljus som kom närmare o närmare emot oss.Vi stissade upp varandra till den milda grad och var helt överens om att ett ufo kom för att hämta oss.

Detta todde vi i flera minuter tills vi upptäckte att det var månen som kom upp mellan molnen.Haha.



Btw.Vi tycker nog att du är lite lik kronprinsessan.

Kram Virpi

Ds.Slutat med nikko än?

2009-01-04 @ 21:56:38
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Edvin

Haha... Jag hade nog varit först att dö i ditt scenario! Jag hade saktat in tills han antingen körde om eller stannat bilen, då hade jag hoppat ur med min batong som alltid ligger i dörrfacket på min bil och antingen fått honom att inse sitt misstag!!! :-) Eller så hade jag blivit första zombie-middagen! :-)

2009-01-05 @ 06:03:03
Postat av: Malin

Röda pickupen kommer snart.... :-D

2009-01-05 @ 20:49:12
URL: http://purpelangel.blogg.se/
Postat av: Daniel

Creapy!

2009-01-06 @ 14:33:31
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: ylva

Meeeen det är ju en blå pickup på bilden. Hmmm förvirrande=) Å Edvin ska inte batonga på någon så det så.

2009-01-06 @ 20:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0