Ok.. här kommer det.

Tänk att ni vill läsa det jag skriver.. tänk att jag talar, och ni lyssnar!

Som en profet!

..jag är som Jesus..


Då kan jag inte vara sämre..


1. Du skall inte ha några andra gudar vid sidan av mig.

Jag kan inget annat än att hålla med. Strunta i andras bloggar. Dom flesta skriver bara om smink och hubbabubba i alla fall. ;)


2. Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren skall inte låta den bli ostraffad, som missbrukar.

Juste fårskallar. Håll er till riktiga svordomar som Jävlar, Helvete och Fan i hans moster. Och missbruka nu för guds skull... (satan, jag åkte dit direkt!!)

Håll er till att "bruka" bara.. lite lagom sådär.

(Fan också.)


3. Tänk på vilodagen, så att du helgar den.

Har ngn av er problem med denna punkt? Nä.. tänkte väll det. Den enda som blir portad från himlen här är nog chaffisen på "Leffes Pizza"..


4. Hedra din fader och din moder för att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land.

...?    (Det va nog brännvin i bägaren denna kväll..)


5. Du skall inte dräpa.

Kort å gott. Vi struntar i det. Det blir så dålig stämning då.


6. Du skall inte begå äktenskapsbrott.

(Alla ni som håller fingrarna i kors bakom ryggen, sluta med det.)

Jag ger er "Strulborg". Valborg, allt som händer denna kväll.. räknas inte.

Min gåva till er.


7. Du skall inte stjäla.

Nej. Det ska man inte. Inte ens från glassbilen. Förlåt.


8. Du ska inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa.

Precis. Tjallare hamnar i helvetet. Hasse Aro ryker först.

Inga skvallerbyttor i himlen tack.


9. Du skall inte ha begärelse till din nästas hus.

..I´m screwed. Se u in hell.


10. Du skall inte ha begärelse till din nästas hustru, ej heller till hans tjänare eller hans tjänarinna, ej heller till något, som tillhör din nästa.

"Något".. ?

Men det spelar ingen roll. Här talade Jesus endast med män och lesbiska i alla fall.

Daniel och vi andra rosa små varelser kan ha hur mycket begärelse vi vill!




Kommentarer
Postat av: AnnaaHonDen

Jag är också guden bredvid dig så mig ska de också läsa ;)

2009-01-28 @ 17:29:41
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: Daniel

Mäktigaste tolkning jag läst på länge!

2009-01-28 @ 17:29:54
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: AnnaaHonDen

sv: Haha, Bredvid bredtext och det där så finns det en där det står ABC och det är med ett streck över.. klicka bara på den..

2009-01-28 @ 17:37:58
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: virpi

ASG Din galning!

Kan inte du maila mig o tala om var du befinner dig nästa tors och sen den 14 februari.

Jag är nämligen i Sth då så jag tänkte undevika där du är.

Moahahaa!!!

Kram

2009-01-28 @ 18:23:24
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det é ju föfan Gandalf på bilden!?



=)



http://pjoltas.blogg.se

2009-01-28 @ 20:11:45
Postat av: AnnaaHonDen

OJ!!!!!!!!! Jag har bara varit i spanien, turkiet, danmark och tyskland :O De flesta i min klass har aldrig flygit nånstans :S De är typ livrädda.

2009-01-29 @ 08:55:32
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: Edvin

1. Jag tror inte på någon gud, men jag är nog rökt ändå!



2. Har aldrig hänt :-)



3. Jag jobbar ALLA söndagar. Attans...



4. Jag gillar mina föräldrar, så här kanske jag klarar mig?



5. Jag har inte dräpt någon, ännu...?



6. Har aldrig varit gift, så det kan ju aldrig bli mitt fel! :-)



7. VAAA???? Det tror jag inte på! :-)



8. Tjallare hamnar i helvete, håller med. Inte för att jag tror på helvetet men ändå! :-)



9. Har du sett min lägenhet? Jag är avis på alla utom uteliggare! :-)



10. Det gills inte om denne är snygg, det är jag ganska säker på! :-)

2009-01-29 @ 10:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0