Han är det grönaste gräset jag sett!

Tänk att Johnny står ut med mig. Tänk att han älskar mig precis som jag är. Vilken tur jag har!


Jag tvingar honom att kolla på film med mig, oftast något han egentligen inte vill se, för att 23 minuter in i filmen ligga dreglandes på hans bröst och överrösta filmen med snarkningar.


Jag lägger alltid hans favoritkläder i tvättkorgen innan dom är skitiga, tror helt enkelt inte att han klarar det själv, så där får han stå på mornarna och gräva bland stinkande strumpor, kalsingar med fartränder och leriga vantar.


Efter middagen varje kväll lägger sig Johnny i soffan med sporten.. där får han aldrig ligga själv. Som en heffaklump kastar jag mig över honom och leker "Bill" i True Blood, klämmer mig ner och kämpar om uppmärksamhet tills sporten ligger på golvet och Johnny gnäller över krossade kulor.


Jag retar honom för hans näsa, låtsas att jag får den i ögonen när han vill kyssa mig och blicken som säger "men herregud tröttnar du aldrig?" skiter jag i och lovar dyrt och heligt att den här gången VA sista gången.. på heders.. för att sedan göra om det igen.

(Ni skulle se mitt flin nu.. nästan så jag skäms!)


Han står ut med så mycket, min lilla kämpe. Men ni ska veta att jag står ut med en del jag också.


T.ex. så står jag ut med att få tjata mig till en filmkväll. Jag får tjata och tjata så jag 23 minuter in i filmen somnar av rena utmattelsen!


Jag får alltid plocka upp hans skitiga kläder från golvet och lägga dom i tvättkorgen, jämt! Han har efter 7 (svåra) år ännu inte fattat att den vita rotting korgen i badrummet inte enbart står där för att det är snyggt.


Efter maten ska han alltid ligga på soffan och läsa sporten. Istället för att använda dom få timmarna per dag som vi har tillsammans till något vettigt.. typ sex. Istället får jag brotta mig till något som kan likna ett hångel i ett slag där alla medel är tillåtna.

(ha ha, ok, jag överdriver en aning!..)


När han kommer mot mig med pussmun så är den där förbannade näsan där och fullkomligt tvingar mig till att retas. Det är en ret näsa helt enkelt! Ibland måste jag blunda för att motstå frestelsen. Jobbigt.


Ja ni, förhållanden är en evig kamp. Men tänk på detta:

Gräset är nog inte grönare på andra sidan.


  

Kommentarer
Postat av: Annaa

Hahaha, man får sig alltid ett leende av din blogg :)

2009-01-16 @ 13:05:44
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: virpi

Nepp,ni är nog samma skrot och korn.:)

Gräset på andra sidan är nog vidbränt.

Kram Virpi

2009-01-16 @ 18:55:01
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Annican

"Tröttnar du aldrig"-blicken fastnar ju t.o.m. på kort!

2009-01-18 @ 16:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0