För Martin

Jag sov inte en blund inatt. Det va typ snöstorm/regn som slog mot rutorna och jag låg där med tårarna rinnandes.


Jag förstår inte varför jag känner en sån sorg.


Vi va inte nära vänner. Vi kände ju knappt varandra längre.

Men när jag låg där så mindes jag saker som jag inte har mints på flera flera år.. saker du sagt. Hur du drog dina sexiga bloss. När du sjöng i bilen. När du plocka upp mig på busshållplatsen, för att prata av dig. När du erbjöd en sovplats den där sena kvällen, och va en riktig gentle man (för VAD skulle Johne säga annars?) Haha. Nu kommer tårarna igen.. Fan.


Du finns i så gamla minnen Martin.

Fina minnen. Midsomrar, fester, slappande eftermiddagar. Kräftskivan- du, jag, Stefan och Johne. Den trevligaste kräftskivan någonsin! Jag blev så glad den kvällen. Tack till er alla tre.

Roj. Haha. Roj festerna..


Du finns där i alla minnen, skrattande, pratande, skojande.. ibland arg. Dom stunderna glömmer man inte heller.

Du sa "Anneliemums" för alla dom där åren sedan.. På ett systeraktigt sätt. Aldrig annat. Det sa du ofta.


Även om vi inte stod varandra nära.. så känner jag saknaden ända in i benen.

För där Johne är ska du va. Bara vara där. Du har alltid varit det.

"Stefan och Martin" - då vet alla vilka man menar!


Vad var det som hände? Alla befinner sig i en chock. Det är så ohanterligt.. obegripligt.

..skrämmande.


Jag avslutar med en låt text.

"Brothers in arms"


Det här är för Johne.


These mist covered mountains
Are a home now for me
But my home is the lowlands
And always will be
Some day you'll return to
Your valleys and your farms
And you'll no longer burn
To be brothers in arms

Through these fields of destruction
Baptisms of fire
I've watched all your suffering
As the battles raged higher
And though they did hurt me so bad
I the fear and alarm
You did not desert me
My brothers in arms

There's so many different worlds
So many different suns
And we have just one world
But we live in different ones

Now the sun's gone to hell
And the moon's riding high
Let me bid you farewell
Every man has to die
But it's written in the starlight
And every line on your palm
We're fools to make war
On our brothers in arms



Martin T.V.    Johne T.H.

Kommentarer
Postat av: AnnaHonDen

Sålänge vattnet är i så lever dem. Och vi hällde citron på efter vi skurit loss dem. Jag tog både sitron och vinegrätt. Jag öppnade ju inte den när den satt fast i både delarna av skalet utan jag stack in kniven och drog den runt om och då lossnade den ju där uppe. :)

2009-01-24 @ 11:16:49
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: AnnaHonDen

Vad har hänt? :(

2009-01-24 @ 11:41:29
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

Hej sötnos! :*

Vilken söt blogg du har, hihi.

Kika gärna in på min blogg och kommentera mina bilder :$

Lägger gärna till dig på bloglovin med, om du lägger till mig tillbaka!

PUSS! <3<3

2009-01-24 @ 20:36:47
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0