Lite träskmarker rikare..

Jaha.

Vinterkräksjukan..


Vinterkräksjukan är skoningslös.

Jag satt på toaletten hängandes över en hink.. heeela natten!

Klockan nio på morgonen var det klart. Jag var heelt tom. Fast Vinterkräksjukan tyckte att jag kunde spy ändå.

Luft.

T.o.m. gallan var slut.

Sen sov jag i tre timmar. Mina svettiga drömmar bestod enbart av immiga vattenglas med klirrande isbitar och läskande citron skivor.
Jag drack, å drack.. å drack å drack.. å drack.

För att vakna och dricka ett glas vätske ersättning.. med matsked!
Det tog en timme.

Men det funka i alla fall. Jag spydde inge mer.

Efter fyra spyfria timmar vågade jag dricka på riktigt. Fy satan vad gott det var!!!


Sen sov jag igen.

(Jag hade min laptop i sängen och läste lite bloggar där emellan nån gång.)


Mådde illa hela dagen. Vågade knappt vända mig i sängen för att jag var rädd att spy.

Klockan åtta släpade jag med mig täcken och kuddar ut i vardagsrummet och va lite social med familjen. Fast jag somna där med.

Feberfrossa som heter duga!


Imorse var det underbart att vakna till dinglande fallande snöflingor, lukten av ny rostat bröd och kaffe (inte för att jag ville ha nåt av det, men det kändes så underbart bara).

Lite snurrig i huvet och svag. Fast rätt ok ändå.

Borde vara hungrig, men det är jag inte. Ska nog ta det vääääldigt lugnt med mat idag.

Jag har ett glas av mitt äckligaste te som väntar. Grönt såklart.

Yack men ack så nyttigt!


Förresten!

Mitt i kräk kaoset berättade Pjoltas att jag vunnit hans tävling och nu är 3 kvadratmeter mangroveträsk rikare! Egentligen var ju första pris en extra dag i livet, men det gick inte att byta den mot rikskuponger vilket jag tyckte var lite dåligt.

Men då kontaktade Pjoltas Bangladesh och... äsch, läs själva: http://pjoltas.blogg.se/

Den bloggen ÄR värt ett besök!

Dessutom lider Pjoltas av samma åkomma som jag just nu.. (stackars oss) så in å stötta nu!


Ha en bra dag!

 
Ni måste se den fina pokalen oxå!
( http://pjoltas.blogg.se/ )


Kommentarer
Postat av: virpi

Din stackare.

Se det från den goda sidan.....

det är en billig bantningskur.:)

Krya på dig.//Virpi

2009-02-21 @ 13:40:28
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0