Begravningen av Martin

Jag krama om din mamma, och hon sa:

- Tänk på Martin ibland, så att han inte glöms bort.


Jag krama om din pappa, och han sa:

- Tack, tack så mycket för att du kom.

Hans röst sprack.


Ibland Martin, gjorde du dumma saker. Ibland gjorde du illa människor i din omgivning, ibland gjorde du illa dig själv.

Du var inte alltid det vitaste fåret i flocken om man säger så.

Det visste prästen.

Det visste dina föräldrar.

Det visste vi.

(Jag tror nog att även folk som inte kände dig visste det..)


Men ingen av dom som satt med din familj i kyrkan idag brydde sig om det.

Våra minnen av dig består av så mycket mer.

Dom går för långt bak i tiden.. skyddade av en värdefull ungdom.

Dom är för många och för starka.


Vi grät för dig idag. Vi grät med dina föräldrar och din syster.

Vi kramades och försökte förstå.


Jag kunde inte titta när din familj höll sina händer på din kista och klamrade fast sig vid varandra.

Jag undvek Stefans blick när vi stod där framme själva och när jag äntligen fick krama om Johne brast det igen.


Det var så många som kom. Kyrkan var så gott som full.

Säckpipan spelade dramatiskt och sorgligt.
Brothers in arms också. Precis som ni bestämt.


Ingen ville vara tuff idag Martin. Dom annars så hårda grabbarna släppte allt och sörjde, grät och kramades.


Du är väldigt saknad..



                                               Martin i mitten

Kommentarer
Postat av: Therese

Annelie du anar inte hur mkt jag känner med dig o alla andra som va på begravningen idag... Vet att Martin va där o titta ner på er alla hedrad att så många kom!! Med sitt alldeles speciella leende.. Han kommer alltid finnas i våra hjärtan o tankar... Vi kommer alla sakna honom... Varm kram till dig!!!

2009-02-18 @ 18:53:51
Postat av: Annaaa

Usch annelie nu började jag gråta.. jag känner med dig..

2009-02-18 @ 21:02:41
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: Pjoltas

Kram

2009-02-18 @ 21:55:12
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad fin text! =/ Åh! :(

2009-02-19 @ 00:14:09
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Malin

Så nu börjar jag gråta igen........ Jag hade ingen chans att komma till begravningen igår, som vanligt tar barn o jobb upp all min tid! Men mina tankar fanns där! Hoppas bara att Johne mår så bra han kan! Vill ju finnas där för honom, men jag är tom på ord. Vet inte alls hur jag ska bemöta hans sorg!!

2009-02-19 @ 08:11:28
URL: http://fmmattsson.blogg.se/
Postat av: Fagel

Hej och tack för ditt inlägg.



Det är aldrig en enkel resa att göra när man förlorar någon i sin omgivning. Man försöker med nöd och näppe att var stark och att visa sig glad utåt men det går inte. Saker och ting måste helt enkelt få ta den tid som det kräver.



Vi kommer alla tillbaka efter en sådan här tragedi men det får ta den tid det tar. :)

2009-02-19 @ 09:32:46
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: virpi

Nu fick jag en liten tår i ögat.....

Hoppas att ni mår någorlunda ok så här efter...



Saknar fler ord just nu....massor av kramar Virpi

2009-02-19 @ 15:14:55
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0