Åh dessa roliga arga lappar!!



Starka känslor det där med brott och straff. Vill bara poängtera att jag är STARKT emot dödsstraff. Säger som Fagel: ( http://fraggelberg.blogg.se/ ) "ett öga för ett öga gör hela världen blind", men det är ju skönt att veta att det finns förmildrande omständigheter om det är en privatperson som utgör hämnd. ;)

Nog om det.


Har ni läst David Batras bok "Den som inte tar bort luddet ska dö"?

Hahahaha! Den är verkligen as rolig!

Det är en bok som handlar om lappar. Oftast arga lappar. Lappar till grannar, på jobbet, i hissar, affärer och i tvättstugan.

Här är några exempel.


Den här satt på medborgarhusets foajé i Eslöv:

"Morgondagen inställd pga bristande intresse"


Skylt på Danmarksfärjan:

"Förbjudet att kasta saker, ting eller föremål överbord"


Hittat på bilens vindruta:

"Du som försökte mörda min hund genom att köra som en dåre inom området skall veta att den dagen din son är stor nog att gå själv på området skall jag köra över honom!!"


Öppet brev till grannarna:

"Hej kära grannar! Jag vill be om ursäkt för att jag höll på att elda upp kåken i helgen. Vill försäkra er om att det -naturligtvis var en olyckshändelse och engångshändelse. Jag kan förstå om vissa kanske känner en viss oro över att bo i samma trapp som en sådan oansvarsfull ung man. Egentligen inte mycket jag kan göra åt det nu, så här i efterhand. Detta är ju en sån typ av sak som inte går att göra ogjort. Hoppas därför att ni tror mig när jag säger att detta lämnade mig minst lika - + troligtvis mer- chockad och rädd över det inträffade och mitt beteende. Jag kommer INTE laga mat på fyllan igen. Vill även tacka den som ringde brandkåren, kanske räddade det mitt liv. Ledsen över strulet. /Peter


Till brevbäraren:

"Ingen reklam! Inga tidningar! Och jag heter INTE Sherwan Zindrou! TACK!


I tvättstugan:

STÄDA MACHINEN EFTER DIG GRISHELVETE! KAN DU STAVA TILL RÄNT? /ANVÄNDARE


Hahaha! Ränt! Och det är en hel bok full med dom! Dessutom finns den på bokrean, så passa på! Rekommenderas starkt.

Nu ska jag till tandläkaren.


C U!

 


Kommentarer
Postat av: Daniel

hehe skrattade så. mera mer!!

2009-02-26 @ 10:13:13
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Malin

åååå jag som stod o höll i den igår!!!

2009-02-26 @ 10:16:35
URL: http://fmmattsson.blogg.se/
Postat av: ylva

Haha....ja dom var roliga. Men bäst tycker jag ändå om skylten där det står att den har vassa kanter. ASG det är min typ av humor, garvar varje gång jag ser den. Nu har jag sparat den på min dator oxå så jag kan skratta när jag vill.=)

2009-02-26 @ 17:40:37
Postat av: Anonym

Jag säger bara: http://arga-lappen.blogspot.com/

2009-02-26 @ 19:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0