Sommar i Gnällträsket!

Varje sommar tillbringar vi en vecka hos mamma i Eskilstuna. Korven med dotter och gubbe brukar också lämna skogarna i norr för en veckas avkoppling i gnällsträsket.

Saken är bara den att det blir sällan "avkoppling" när vi är där.. det brukar bli ett smått kaos!


I somras t.ex. satt gubbarna kvar på altanen efter kvällens grillning. Efter 2 plattor med öl så åkte ju såklart whiskeyn fram. H E R R E  G U D!

Jag gick ner på altanen efter att barnen somnat och där sitter dom.

Johnny, styvpappa Ojje och syrrans Marcus. Den senare har hällt upp "en liten" i ett glas, (läs fyllt ett större vattenglas till mer än hälften) och sitter och vevar med glaset så det skvalpar Wirre både här och där. Han är djupt inne i en diskussion som ingen förstår och dom andra lyssnar med stor konsentration, och alla blickar är fästa på det skvalpande glaset.

Då ropar syrran och Marcus ställer ner glaset och reser sig. "Jag shka barra kålla.. vadd hon vill, hick!"

Han hinner inte ens lämna altanen förrän dom andra dyker på hans Wirre och börjar hälla från hans glas i sina egna. Jag spärrar upp ögonen. "Hann haar fått nogg! Vi shka barra shkona honomm- från morgondaggens plåggor! Hahaha!"   ...Hmm.

Jag går efter Marcus in igen och precis ovanför trappan står mamma, syrran och han. Marcus håller i sig i en dörrkarm.

-Annelie! Jagg sa jusst till din Mor, att nii är nogg den sjukaste familjenn jag träffatt! Och jagg ÄLSKAR dett!

Mamma skrattar ett ansträngt skratt. Jag flinar...


Senare på natten vaknar jag av att Johnny kommer och lägger sig. Han vrider, vänder på sig och suckar och stönar.

- E du full?.. (flinar.. igen)

- Nä.. men jag ärr liite yr..  ..sängen likshom...

- Du e ju full som ett ägg älskling..

- Nää! Hur föll kan jagg va? Jag harr shtoppat om Ojje på altanen och burrit Marcus till husvagnen, hick!

- Har du burit Marcus till husvagnen?! Och Ojje sover på altanen?! Hahahahahahah!!!

Johnny gick och spydde och jag somna om.



En annan av dagarna skulle vi åka och bada. Yippie! Vi packar in oss i två bilar, jag ska köra efter mamma som hittar. Det är bara det att hon drar! Tappade bort tanten i första korsningen!

Så vi chansade och hamnade på en avsides grusväg någonstans i skogen... Och tror ni hon svarar på mobilen? Noop.

Vi hittade tillbaka till civilisationen efter 20 minuter och där står dom på en parkering till ett köpcentrum och vevar med armarna som galningar, och skriker:

-HOHO!! ANNELIE!!! HÄR ÄR VI!!

(Ja vi ser er! vinkar tillbaka och svänger in)

-NEEEJ! HÄÄÄÄR!!! (kastar sig fram och tillbaka och flaxar med både armar och ben)

(Men jag fick inte svänga in just där... pressar fram ett leende och vinkar igen)

- HOHO!! HÄÄÄR!!!!!

(Men vad FAN!! VI SER!! VI KOMMER!!!)

Sen tjafsar vi i 15 minuter om vem som såg vem.

Mamma pustar också ut för hon var säker på att jag åkte fast i snutkontrollen lite längre bort. (Tack för den..)

Dagen tillbringas i bikini, strandklänning och flipflops.. på Zoo. Det var gångavstånd dit.


När det inte var vi vuxna som stod för kaoset var det barnen. Höga som hus på socker var det full rulle hela tiden! Vi slet vårt hår medan mormor log..


Veckan avslutas iaf med att Ojje åker till akuten.. med blödande magsår. Det borde säga allt.

         


   

Kommentarer
Postat av: Annican

Är det inte härligt så säg!

2008-11-24 @ 08:40:36
Postat av: Malin

Sommar bilder behövs i dag i snöstormen. Tack :-)



Blädande magsår efter en semester med er . Oj oj :-D



Kram

2008-11-24 @ 09:23:58
URL: http://purpelangel.blogg.se/
Postat av: Emmii

haha är inte vår familj så underbar ^^ spec mumin ^^, men lär nog alldrig glömma denna sommar haha den var nog lite överdrivet sjuk^^ och tänk vad glad du blir för den 19:e kommerj ag ju och gnäller llite ^^

Postat av: Daniel

Vad härligt. Hoppas Ojje repat sig!

2008-11-24 @ 23:56:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0