Knasiga situationer

Jag är en sån där person som alltid råkar ut för så sjuka saker... det kan hända helt otroligt konstiga saker runt mig, att jag knappt tror på det jag ser/ upplever.

Ibland så är det jag själv som står för "dagens pinsamma", men oftast så söker det sjuka upp mig..

Ett exempel:


Jag och min kompis tänkte att det skulle va kul att åka forsränning. Så vi gick in på nätet och började kolla hemsidor. Via turistbyrån länkade vi oss till ett ställe som lät bra.. problemet var att det verkade va fel på hemsidan och telefon numret fungerade inte heller... Så jag ringer upp turistbyrån för att kolla hur vi ska gå till väga.

Den som svarar mumlar ngt men jag hör "Leif".

Jag presenterar mig och förklarar vårt dilemma och frågar om han möjligtvis kan hjälpa till? Det blir tyst i några sekunder, men sedan frågar han om vi kollat på nätet? Jag berättar igen att sidan inte verkar fungera och han svarar att han också ska kolla. Jag hör knapp ljuden från hans tangent bord i luren...nä.. han håller med om att den inte verkar fungera.. han ser också att den senaste uppdateringen var för flera månader sedan och säger att den kanske har lagts ner..  fast å andra sidan e han "inte så bra på datorer, det är mest ungarna som brukar sitta vid den" säger han... (ok?.. tänker jag.)

Sedan frågar han om det var numret på sidan vi försökte ringa? Jag svarar att det var det och han blir tyst ett tag.

"Nej" säger han, "du kanske borde ringa turistbyrån, dom vet nog hur du ska göra..." (???!!!)

-Men herre gud, är det inte er jag pratar med?!

-Nej, det här är familjen Axelsson, jag heter Leif.

(Skrattet väller upp!)

-Jag måste ha slagit fel nummer! Varför sa du ingenting?

- Nä va fan, jag satt ju här vid datorn och tänkte att varför inte hjälpa till när någon gör sig besvär att ringa och fråga?

H E R R E   G U D.


/Annelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0