I väntan på dagens riktiga inlägg

Kära fans! (Inga jantetankar nu.. hi hi)

Jag ska lägga in ett inlägg om min "positiva dag". Men den är långt ifrån slut.. så under tiden lägger jag in ett till inlägg från min gamla blogg.

Igår (läs 16/10) skulle jag köra hem en av min dotters kompisar efter en dag full av lek och pizzabak m.m.

Klockan var runt sju på kvällen och tyvärr, som ni alla vet, är det kolsvart ute vid den tiden.

Min dotter satt fram i bilen med mig när vi släppt av kompisen, och jag försökte flytta mig ur vägen för en stressad taxi samtidigt som jag satt med mobilen mellan axeln och örat för att höra om tjejen kom hem ordentligt.

Eftersom jag är vän med flickans mamma så blev det inte ett så kort samtal som jag tänkt mig utan vi närmar oss utfarten till "stora" vägen och det är vägbulor, bussar, människor, växla upp växla ner, en cyklist, taxi, och andra bilar, det är mörkt och det duggar. Dessutom är det Onsdag (lill lördag) så det är extra mkt folk ute. 
Då ser jag ser en man som står på trottoaren och "dansar". Jag hinner tänka att "va fan"? Han ser rätt rolig ut, ingen kandidat till let´s dance om jag säger så. Helt ensam, som om han väntar på någon, har druckit liiite för många öl och tänkte bjuda förbipasserande på en liten show..

Om jag inte varit så upptagen med telefon, växlingar, att inte köra in i taxin eller krocka med en buss så hade jag skrattat gott åt synen, men nu koncentrerar jag mig mest på allt det andra.

Då, precis när vi svänger ut och förbi dansmannen hör jag min dotter:

Men titta mamma! Där står vaktmästarn och dansar!

Ha! Ha! Ha! Hade kunnat köra in i taxin där och då. Allt annat försvann, det va så hysteriskt tragiskt, men ack sååååå kul!!!! Jag skratta så jag nästan kissa på mig.. hela vägen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0