cash is king! ..eller?

Jag har nästan aldrig kontanter på mig. Det är bara kort, kort, kort. Men det finns situationer då man verkligen önskar att man hade ngn 50- lapp på sig.

T.ex. när man går på café och möts av lappen "ingen kort bet. under 50 kr"

.. hmm, ta en bulle också och plussa träningen i förmiddags med noll? Eller gå ääändaa bort till bankomaten och plocka ut en hundring.. suck! (svårt val va? Mumsbulle!)


Eller när man kommer ut från caféet och måste gå förbi killen som bor i en kartong utanför..

(Väldigt pipig röst)

- Jag har bara kort...!

Vilket är ungefär likamed:

"ja, jag ser att du inte har vare sig skor, tänder, mat eller husrum.. så synd. 
Själv  har hela kortet fullt med pengar, är proppmätt på latte och muffins och kommer dricka rödvin ikväll som kostar mer är du äger på ett halvår... skulle ju kunna avara ngn minut och ta ut en slant på bankomaten där borta så att du kan sova inomhus ikväll... men.. nä, jag pallar inte.."


Det värsta med kontanter är ju att dom försvinner så lätt.. man tar ut en liten bunt och tänker att nu har jag till alla situationer som kräver cash. Men nej. När den situationen verkligen uppstår så är dom slut!

Kort är lite bättre, man drar det, slår in den magiska koden, blundar, håller tummarna och... voila! Det gick nu med!

Kontanter liksom finns eller inte finns, thats it liksom.


En kille som hoppades på lite kontanter var "jag bor i en kartong" killens kompis. Han spelade en trudelutt för alla på plattan här om dan. Verkligen jätte vackert.


(håller på att lägga upp en film med honom.. tålamod!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0