Bullshit! Malin Wollin, bullshit!

Malin Wollin skriver krönikörer i Aftonbladet och jag läser dom jämt! Jag älskar det hon har att säga, tycker alltid likadant. MEN.

Det gjorde jag inte igår. Malin skriver om barnuppfostran och hon påstår att det värsta hon gjort mot sina barn när dom trotsar, testar och bråkar är: (jag citerar)

"Jag vill helst bara lägga mig på golvet och sparka precis som barnen och ibland gör jag det. Jag har smällt i dörrar, till och med svurit på engelska."

... vänta nu.. "t.o.m. svurit på engelska"... Herre gud. Om hon tycker att det är hemskt.. vad är då vi andra för föräldrar?!


En vinter när Nea var två år hade jag hämtat henne på dagis i pulka.. den vägra hon sitta i efter ett litet missöde vi haft tidigare den vintern..


(Hon satt i sin bebispulka nerbäddad i fårskinn och jag pulsade svettandes i snön. Ville bara hem fort så jag gena genom ett litet skogsparti, pulkan fastnade vid en kant så jag drog till allt vad jag hade och smack! Så hade jag pulkan i ryggen. Vände mig om för att se vart fasiken ungen tagit vägen och då ligger den röda lilla michelingumman på magen nersjunken i snön. När jag lyfte upp henne hade hon hela munnen full med snö och tårarna spruta.. ops!)


I alla fall, det var anledningen till hennes skepsis vad gäller pulkan, så nu gick hon istället.

När vi går förbi en lekpark 100 meter från där vi bor ser jag hur hon tar sats och springer. Jag vill verkligen inte, har jobbat, det är kallt, jag är hungrig och trött så jag springer skrikandes efter. Hon tar en shortcut over en gräsmatta som nu ligger under ett tjockt lager av snö. Eller snarare is. Det är nerförsbacke.. Nea skiter i mina hysteriska och nu MYCKET arga rop och fortsätter obemärkt. Då vill min vänsterfot utforska himlen.. med hjälp av en mkt välplacerad isfläck kastar den sig mot skyarna och jag landar på rygg. När man halkar på det viset så vevar man automatiskt med armarna.. I min ena hand höll jag handväskan. Den var inte stängd.

Så när jag ligger där på rygg ser jag hur min mobil, nycklar, plånbok, lypsyl och annat kommer regnandes ner över mig och likt projektiler gräver ner sig genom snön. I ögonvrån springer en bastard för allt hon är värd mot klätterställningen.

Om Malin Wollin hade hört vad jag sa till mitt barn när jag grävt upp mina tillhörigheter, fått tag i ungen och kommit hem.. då hade hon nog kolat på fläcken.. Jag drog hela ordförrådet, om och om igen, jag smällde i dörrar och gorma mig hes! JAG VA SÅ FÖRBANNAD!!!

"Om du någonsin springer ifrån mamma igen då J***ar!! F*n jag är såå arg på dig! S****s unge! H*****e också!!! Titta här! F*n ser du vad som hände?!!! S****N!!!!!!" 

..typ. Kanske ännu värre...


"T.o.m. svurit på engelska"... allvarligt? Ska jag skratta åt Malin Wollin? Jag tror verkligen inte på att hon kan behärska sig så bra, att hon bara svär på engelska när hon står högröd och gråtfärdig av ren ilska.. Hon skriver faktiskt ett exempel: (jag citerar igen)

" När fyraåringen klockan 22:21 hade kommit upp från sängen femton gånger och jag med skrikande bebis på bröstvårtan, ropande sexåring i loftsäng och Joakim på bortamatch ledde henne tillbaka till sängen, där hon började hoppa så att ribborna knakade, kunde jag inte hålla tillbaka. Alltså vad är detta för BULLSHIT."


"Vad är detta för bullshit"?!!

Ja, Malin Wollin.. vad är detta för bullshit?


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är rart med barn... Nästan jämt förutom när....



Tom svära på engelska. Okej att jag biter mig i tungan när dom kommer. Det var något av det värsta jag har hört. Haha.

2008-11-17 @ 12:43:06
URL: http://purpelangel.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag läser också alltid Malin... Men håller helt med dig här gumman!! Hon skulle absolut dö på fläcken om hon hört mina ordval emmellanåt.... Jag beundrar människor som har tålamod av guld,men helt ärligt hur många e de??? Och har de trotsiga barn? De skulle jag gärna vilja veta!!!

2008-11-17 @ 13:12:54
Postat av: anna

Tack för din kommentar Jo, det är nog vanligare. Min kompis var också 17 när hon fick sitt barn. Nu är hon 20 och dottern är 3. Dottern är helt underbar och väldigt snabb i utvecklingen. De är verkligen bra föräldrar :) Min kompis har en lillasyster som bara är några år äldre än sin dotter så de blir nästan som syskon dom med :)

2008-11-17 @ 14:17:46
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack för din kommentar!

Camilla

2008-11-17 @ 14:59:24
URL: http://maxmammas.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad kul att min pinsamhetsberättelse roade dig :-P

2008-11-17 @ 15:41:46
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Malin

Å herre guuuud....... Har aldrig läst nåt av henne, men oj om hon hörde mig typ VARJE morgon!!!!!!!! Tror till o med att min 2åring kan alla svordommar som finns (både svenska o engelska) vid det här laget! Tur att han inte pratar så bra!

2008-11-17 @ 16:18:39
URL: http://fmmattsson.blogg.se/
Postat av: /L

Vilket härligt sätt du skriver på, underhållande att läsa! Första gången jag hittade hit men kommer garanterat kika in fler gånger.



/L

2008-11-17 @ 17:18:48
URL: http://girlyfu.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hahaha, fy satan vad rolig du är. Skrattar så jag nästan gråter!



Men allvarligt, svär du inför barnen?

Det skulle jag aldrig göra!



korsar fingrarna bakom ryggen

2008-11-17 @ 20:52:56
Postat av: FredGun

haha, Malin Wollin, dagens hjälte, usch var kom hon ifrån?:S Tack för att du försöker få ölmage-freddan upp till blondin-bellas nivå;)

2008-11-17 @ 21:35:47
URL: http://fredguns.blogg.se/
Postat av: -CHRIS-

Haha, ja det ska jag göra nästa gång! :D

2008-11-17 @ 22:21:27
URL: http://chrislondon.blogg.se/
Postat av: Annican

Men alltså, är det så jävla farligt att svära inför barnen? Det är ju inte så att vi går till kyrkan varje söndag..? Svordomarna är som en del av mitt naturliga ordförråd, så varför skulle det vara så hemskt att barnen tar efter nått ord, ibland? Jag menar allvar! Tycker Saga är himla charmig när hon lägger pussel och råkar ha ner en hel hög med bitar på golvet och utbrister "Satan!". Faktiskt...

2008-11-18 @ 22:06:19
Postat av: Maja

Haha, vad underbart! :D

2008-11-19 @ 20:51:40
URL: http://enochenhalvmeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0