..del 2!

Jaha, på juldagen var det dags att rulla hem igen. Mot Stockholm! ..eller inte.

Gamla Bettan gjorde en favorit i repris.

Klockan va kvart i 12 och kl kvart i tre började jag jobba. Men jag höll mig lugn.

Morfis Ojje kämpade på, jag ringde pappa och vi kom fram till att Bettan nog behövde ett nytt batteri. Tog mammas bil och raca ner till macken.

Ytterligare 1000 kronor fattigare återvände vi med ett sprillans nytt batteri.

Bettan vråla som en tiger och färden hem påbörjades.


Hela vägen från Eskilstuna till Stockholm tog hon oss! Heela vägen till.. Skogås.

Där, ute i vänsterfilen, på motorvägen, mitt under en omkörning.. blev det bara tyssst.

Tack vare min otillåtna hastighet kunde Bettan rulla in till väggrenen,

(fast vi gena över heldraget till en påfart, hade inget val direkt!)


Återigen kontaktade vi superdaddy. Han lämnade köttbullar och prinskorvar på spisen och kom till undsättning.

(Medan vi satt där och huttrade dundra min kollega förbi. Hon hann tänka "stackars satar", sen såg hon att det va jag, hon skratta tills hon insåg att jag nog skulle bli lite sen..)


Superdaddy bogserade oss hela vägen till Dalarö. Jag höll på att frysa ihjäl på kuppen. Mr Fucker och Nea hade det varmt å gött inne i pappas bil. Dom mumsa chokladpraliner och vinkade glatt till isbiten i andra änden av repet..

Så nu kör jag omkring i pappas bil.

Bettan behöver en ny generator. Och en ny tuta.. och en varningsblinkers som fungerar.. och egna startkablar.

Ska nog ladda med lite konserver och ved också.. för vem vet hur långt vi kommer nästa gång?



I promise myself...

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha du har tur med din bil du...........

Nä dina kort hittade jag i bokhyllan! Det var Thomas systers och brors kort som låg i pappersinsamlingen!!

2008-12-27 @ 09:24:46
URL: http://fmmattsson.blogg.se/
Postat av: virpi

Jag tror det är dax för Bettan att besöka sällsamma marker.....

//Virpi

2008-12-28 @ 11:35:45
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0