Åh Herre Gud Ge Mig Styrka!

Jag har en dotter som ni vet. Hon heter Linnea, men vi säger bara Nea. Hon fyller 6 år om ca 4 veckor.


Hon är den suraste människan jag känner.. och ganska otrevlig är hon också.

Hon säger att vi inte fattar nåt, smäller i dörrar och vandrar omkring som ett åskmoln hela dagarna. Jag lovar, argare varelse står ej att finna..


Nea sa på kvartsamtalet i skolan (hon börja ett år tidigare) att vi bråkar JÄTTE mkt i vår familj..

Det är bara delvis sant.

Hon bråkar, vi ber. Hon skriker, vi räknar till 10. Hon smäller i dörrar, vi tittar medlidande på varandra.

- Vi bråkar jätte mycké i våran faamiilj...

(Annelies ögon vill hoppa ur sina hålor)

- Ehh, alltså, jag... nää, men..

- Ja så kan det ju vara ibland. Huvudsaken att man blir sams igen, eller hur Linnea? Sa Fröken.

- Eh, nä men vänta nu... jag.. (gnider pannan med pek- och långfinger, sneglar på Nea.. vänta du bara...)


På vägen hem bet jag mig i tungan ordentligt för att inte säga nåt dumt. Istället fråga jag henne om hon verkligen tycker att vi bråkar mycket hemma.

Det tyckte hon.. hon menade att det va lite orättvist att jag och Johnny bara "hjälpte" varandra. Någon kunde ju vara på "hennes sida" ibland..

(Mitt hjärta snörptes ihop ganska omfattande där på vägen hem.. lilla gosan.. som tror hon fattar så mkt mer än oss..)


Dom som vet säger "små barn, små bekymmer". Jag tror dom har rätt.

Faktum är, att jag tror dom har så rätt att jag ska kolla efter dom magiska orden "öppet köp" i förlossnings protokollet..



(Låt er inte luras.. skenet kan bedra!)

Kommentarer
Postat av: Annican

Märks att hon är släkt med mig!



(Shit, snart är Grynet där hon med! Ack, mitt hjärta!)

2008-12-15 @ 22:51:52
Postat av: Malin

Har du oxå en sån dotter... Du kan få en till ;-) Undra hur dom kommer bli som tonåringar... Jag vågare inte ens tänka tanken...

2008-12-16 @ 08:39:08
URL: http://purpelangel.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det är kanske dags för ett syskon som hon kan gadda ihop sig med. Då blir det ju i alla fall 2 mot 2. :)



Kanske mer huvudvärk för dig och Johnny men det är det väl värt för att Linnea ska få någon på hennes sida. haha

2008-12-21 @ 15:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0