Youghurt fobi..

Satt med den satans lilla yoghurten i handen och en sked i den andra.

Blundade, andades, samlade mod.


Ananas/Papaya.. klart att det kommer va läskiga små frukt bitar i...


Tog en sked.. plötsligt står varenda hårstrå utmed armarna rakt upp. Ananas. Jo.. det är en ananas bit mitt i det krämiga goda. Den är där, den lilla mardrömmen.

Drar in ett djupt andetag.

Tuggar på den.. så hård. Och läskig. Så fel i den lena yoghurten!

Sväljer fort så det är över.

Andas ut med munnen.. phu! Allt stannar i magen.. precis som det ska.


Jisses.


Tar en ny tugga. Ska verkligen ge det en chans.

Nackhåren reser sig, armhåren följer efter. Där va en till. Den här e mjukare. Svampig och "muschig". Skiter i att tugga den, sväljer bara.

Tänker på hur dom får frukten att hålla.. eller ruttnar den? ÄR DOM RUTTNA?! Nej, nej, skärpning nu.. såklart att dom inte är!

Tar en tugga till.

Tänker på nyår, på ostronen. Det här är värre. Då fick jag i mig 4 ostron tillslut. Tack vare champagnen bergis..

Tittar på mitt glas med Proviva dryck.. suck.

Sväljer skeden med yoghurt som legat kvar i munnen alldeles för länge.

Känner mig lite yr.


Nu skiter jag i det här. Ingen kan säga att jag inte provat i alla fall.


Kommentarer
Postat av: AnnaaHonDen

Haha, var det den yoghurten som jag tipsade om? Ananas är asäckligt. Ta med persika istället. Jag tycker också att klumpsaker är äckligt men persikan är verkligen fresch!



Är ostron så äckligt? Jag ska exprimentera med skaldjur imorgon i skolan. Tvingad att testa allt. Jag hade så goda förhoppningar om ostron att det dskulle vara sååå gott!

2009-01-22 @ 15:09:55
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: AnnaaHonDen

Är det som musslor? Det smakar ju ballong. Det bara växer och växer i munnen. Inte koncerverade såklart. De är ju bara som mjöl. ;)

2009-01-22 @ 16:32:04
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: Therese

Yoghurt med fruktbitar är läskigt!! Bättre att göra själv naturell yoghurt med bär... Inte så muschiga bitar då...;) Puss!

2009-01-22 @ 16:50:51
Postat av: sthlmBEAT [E L I D A]

haha, jadå! vi försöker att kombinera att ha kul och gå i skolan ;) kul att du gillar bloggen! :)

kram

2009-01-22 @ 17:53:10
URL: http://sthlmbeat.blogg.se/
Postat av: virpi

Då är vi två!Hatar bitar.Klara bara jorgubbssmaken.:)

Nu skall du få höra ngt kul!

Jag gick in o kollade på blogglovin igen efter att du kommenterat mitt inlägg.

Du är oxo med!Och du har två prenmunanter!

ASG.Vad är detta?Invasion blogg?

Kram Virpi

2009-01-22 @ 20:07:16
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Edvin

Du é ju bra jävla konstig! :-)

Hur tråkig blir inte yoghurt om man tar bort fruktbitarna!!! Har en i kylen, ska nog gå å äta lite yoghurt med mycket frukt i nu tror jag! :-)

2009-01-23 @ 11:14:10
Postat av: Annican

"Är dom ruttna?!" Hahaha ...Och du valde ju (som sagt) den värsta sorten! Det finns en yoghurt jag tycker är "drop dead gorgeous": Persika/Vitt the! Men nu har jag och Mackan börjat med LCHF-kost, inga kolhydrater whatsoever. Så den yoghurten får jag väl donera till dig!

2009-01-23 @ 19:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0