Ett avslut

Jag ska försöka att återgå till en normal tillvaro.

Ni vet den där jag mest skrattar och är odödlig..


Men först vill jag avsluta det här med Martin.


Jag måste det.


Jag hittade ett kort på Martins minnes sida.

Den tycker jag är ett jätte bra avslut.

Men jag vill varna er, för den är nästan lite... "vulgär".


När jag såg den först så kände jag direkt att det var fel. För han är på en begravning.

Han är ledsen, ser nästan lite förvånad ut.. Han är klädd i svart kostym och vit slips.

Han tittar rakt in i kameran.

Rakt på betraktaren.


Först blev jag väldigt illa till mods av hela det intryck bilden ger. Men efter en stund kändes det bra.

Jag insåg att bilden är så hemsk för att den är så brutal i sin sanning.


I flera minuter såg jag in i Martins ögon på det kortet.

Gick igenom chocken, förvåningen, rädslan, sorgen och saknaden.

Jag sa farväl.


Och efter en stund kände jag t.o.m. igen mig själv då ett litet skratt trängde genom gråten för i bakgrunden står prästen med armarna i sidorna..




(Sista gången jag träffade Martin var för några månader sedan på ett dop.
Vi hade inte träffats på väldigt lång tid och han kom fram leendes och sa mitt namn innan han kramade om mig.
Jag hade ingen aning då, om att det skulle bli ett av dom varmaste minnena att hålla fast vid..)



..nu kommer jag inte skriva mer om Martin..






Kommentarer
Postat av: Annican

Så himla du, precis som du är. Fina älskade du.

2009-01-27 @ 18:43:04
Postat av: Annican

Jag kom att tänka på vad hans flickvän skrivit om gåvan till "dopbarnet", han var fast besluten att ge henne en ängel. Nu är han själv bland änglarna. Lyckliga barn som har en riktig ängel som gudfar!

2009-01-27 @ 18:49:24
Postat av: virpi

Allt måste få ta sin tid.Även ett avslut.:)



Om du vill så får du gärna spåna på ett inlägg om tid.(som du skrev i mina kommentarer)

Jag é nyfiken....:)

Kram Virpi

2009-01-27 @ 19:34:39
URL: http://virpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0