Bitter f***a? Jag?

Skulle det inte va lite lätt underbart om man inte blev så provocerad av oliktänkande människor som vi faktiskt blir?

För visst älskar vi att hata?

..uppenbarligen.


Jag är inne i en period där jag bara går runt och tänder snett på varenda liten varelse som råkar försvara fel saker, tycka galet och uttrycka sig klumpigt. (Enligt mina mått mätt.)


T.ex. ser jag rött om någon säger "så är det" istället för "jag tycker att". Hängde ni med?

Det kan gälla vad som helst som uttrycks som en sanning när det i själva verket är en åsikt.

Jorden är rund. Självklart.

Men Alvedon är inte ett livsfarligt påfund som ska undvikas till varje pris.

(Men "feel free to think so".)


Jag blir ruskigt slut i huvudet på allt religions tjafs oxå.

Ge mig bevis, RIKTIGA bevis, då ska jag va tyst.

Men slöjor, bröd doppat i vin, getblod, stjärnor, kors, rökelser, böner, feta skrattande gubbar, tända ljus och kloster är för mig bara dravel. Waste of time.

Innerst inne tycker jag att det är tragiskt att kasta bort så dyrbar tid på att be och kråma sig.

Men visst. Respekt. Gör vad ni vill. Jag gör vad jag vill.


Telefon försäljare.. behöver jag säga mer?

Nästa gång dom ringer ska jag fan börja sälja nåt jag med. Eller fråga om jag kan få hans hemnummer och ringa upp lite senare.

- Hemnummer?

- JA PRECIS! Ärthjärna..

(Spar på kommentarerna, jag ÄR nixad.)


Satan.


Jag behöver en drink. Eller ett ligg. Kanske båda..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaaa eller så kan man säga till Jehovas vittnen när dom ringer på: Men va braaa att ni kom. Jag har en liten sekt på gång som heter "Fucking ateister" å jag vill övertyga så många som möjligt att gå med. Sen är det bara att pumpa på med argument. Hehe jag väntar å väntar att dom ska komma.

2009-02-12 @ 18:51:54
Postat av: ylva

Det var jag som skrev det förra inlägget men jag glömde skriva namnet i upphetsningen över att Jehovas vittnen kanske dyker upp nån dag.:)

2009-02-12 @ 18:53:30
Postat av: sthlmBEAT [M A L I N]

svar: tack så jättemycket! vad glad jag (vi) blir, verkligen, det värmer! :*

och det ÄR ju så livet är kort ;) jag TYCKER det iallafall :P jag håller helt med dej, det är jättejobbigt nät man pratar om saker som ÄR fast det egentligen bara är någons åsikt. har en vän som är väldigt besservissig av sej :P



har du haft en bra dag?

2009-02-12 @ 19:28:59
URL: http://sthlmbeat.blogg.se/
Postat av: sthlmBEAT [M A L I N]

svar: den är på etnografiska musseet i sthlm, väldigt intressant faktiskt. man tas ner till jorden, man lever ett för jävla bra liv. och man inser också att man måste göra nånting åt situationen angående människohandel. det kan inte fortsätta.



HAHAHAHAHAHAHAH! vilka tjejer! hur hittade du dom?

ja, de är lite äldre, men kanske mer erfarna, måste nog fråga :P

2009-02-12 @ 19:37:34
URL: http://sthlmbeat.blogg.se/
Postat av: Annican

Du glömde ironin... ;)

2009-02-12 @ 20:13:20
Postat av: Edvin

Du vet att allt jag säger ÄR fakta och inga åsikter! :-)



Sen vad det gäller religioner så vet alla som kan tänka för sig själv att det är bullshit. Alla religioner är ju så uppenbart skapade av människor och inte nån gud. Skulle jag mot förmodan ha fel och det visar sig finnas en gud host bullshit host så är det ju garanterat ingen religion som hade rätt i sin religion! :-)

2009-02-13 @ 12:48:23
Postat av: Fagel

Jag kan många gånger känna att jag verkligen vill vara troende. Tänk vad skönt att varje morgon vakna och känna att allt löser sig. Någon tar hand om mig så länge jag inte pippar grannens fru eller slår ihjäl brevbäraren. Tänk va skönt att aldrig behöva ta ansvar för sina egna handlingar och tänk vad skönt att veta att händer något så är det guds vilja. (Ännu en gång, tänk vad skönt att inte behöva ta ansvar för sina handlingar)



Påminns om ett engelsk skämt varje gång jag hör ordet religion...



"What do you get if you cros an insomniac, an agnostic, and a dyslexic?"

"A person laying awake all night wondering if there is a Dog."

2009-02-13 @ 18:32:24
URL: http://fraggelberg.blogg.se/
Postat av: LiNdA

Exakt vad jag brukar säga när dom ringer och tjatar.. jag kan ta ditt nr och ringa upp när jag slutar kl 03 i natt :D

2009-02-13 @ 23:10:10
URL: http://lolindasblogg.blogspot.com/
Postat av: Erik

>.<

2009-03-01 @ 09:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0