Teknikens framfart

Tekniken idag utvecklas i en rasande fart.. inget nytt.
Men jag som flinar i smyg åt "gamlingar" som behöver två händer för att skicka ett mess, säger att dom ska hämta ut ett paket på "posten" och tror att Telia är en förkortning på "Televerket" fick för ett tag sen en kallsup..

För det spelar ingen roll att vi 80- talister växte upp på "IT- talet"...
vi föddes inte in i det.

Så generationen som vi själva producerat (ungarna) börjar redan pika oss om att dom är "the shit" och inte vi.


Nea (snart 6 år) fick mig att inse det för ett tag sen.

Hon hade tråkigt och jag tänkte att hon kanske kunde kolla på en film. Så jag frågade:

- Ska vi sätta på en video då?

Hon tittar på mig lite konstigt och säger:

- Mamma, vad är video?

Först skrattar jag och säger att hon ska sluta larva sig, men sen kommer den som en kalldusch.

Insikten.

Ungen skämtar inte.

Hon har aldrig sett ett VHS band i hela hennes liv!  Video... Vad är det? Vem använder kameror med filmrullar i?
Lyssnar på Freestyle? Rullskridskor med 4 hjul? Spelar Pacman?
Satan.. Jag är ju antik! Är det dom som skrattar åt mig om några år?


"Mamma.. Internet?! Skämtar du? Det är värsta ute ju.. och HD TV, Ha ha! Här, ta på dig dom här linserna och plugga in det här chipet i näsan så kanske du hajjar.."
??!!


Kommentarer
Postat av: Emmi

haha stackare, hm faan är jag stenålders då då?, när man sitter oseplar packman nä'r man får tråkigt, sätter igång en vhs, lyssnar på freestylen bara för att ha tillgång till att kunna spela upp skivor xP hahaha xP

2008-11-13 @ 21:33:37
URL: http://www.nogg.se/xxvampirexx
Postat av: Malin

Haha så sant så :-)



Jag som har jordens dilemma med att all film från bröllopet är på VHS. Hur ska jag kunna se den ;-)

2008-11-14 @ 11:01:24
URL: http://purpelangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0