Sanningens ögonblick!

Jag satt en kväll och tittade på "Sanningens ögonblick".
Det är nog det värsta programmet i TV:s historia! Det är med en blandning av illamående och förtjusning som jag överhuvudtaget slutar zappa när det dyker upp. Gud, vad det är hemskt.


Jag fantiserade under reklamavbrottet att det var jag som satt i den där stolen.. vad skulle avslöjas? Hur mkt är pengar värt när det gäller att fullkomligt blotta sitt innersta?

Samtidigt tänkte jag på hur snabbt vi dömer dom som sitter där, hur saker vrids och förstoras upp, och du sitter där och får inte en ärlig chans att förklara dig.


Jag tänkte att om jag satt där, och t.ex. fick frågan, "tycker du att du är en bättre mamma än andra mammor du känner?"

Vad har då lögndetektorn registrerat? För självklart tycker alla mammor att dom vet vad som är bäst för sina barn! Att jag uppfostrar Nea på det sättet jag gör, är ju för att jag anser att det är det bästa sättet. Och vem har inte sett någon i t.ex. affären med en skrikande unge på golvet och tänkt "att om det där va min unge...",  eller tvärtom, en skrikande mamma i butiken med en skamsen unge efter sig.. "herregud! Hur kan hon..." Fattar ni?

Så hur registrerar lögndetektorn nu då? Det finns ju inget "ja" eller "nej".. Det finns ett "ja" med en lååång förklaring. Eller så räknas inte det, och detektorn registrerar ett "nej", trots att man svarat "ja" och förklarat.

Hur fan vet man det?

Och när man sitter där i stolen, framför nära och kära + några tusen till.. vad svarar man då?

Dom kommer bara att höra ett ja eller nej, sedan dömer dom.

Vad som sägs sedan kamrorna slocknat är det bara skaparen himself som lyssnar på.


Stackars människor!!! Varför ställer dom upp på det?! För mig är det helt obegripligt!


Samtidigt, vad säger det om mig? Har jag så många mörka hemligheter som inte ens pengar kan locka fram i dagsljuset?


Japp, det har jag.

Och det, mina kära vänner, har ni med.


Kommentarer
Postat av: Annican

Nä inte skulle väl JAG?!

2008-11-26 @ 23:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0