Männen i mitt liv

Jag har världens goaste lilla familj. Jag har världens goaste lilla gubbe. Det är nästan en underdrift, för människan är så snäll, klok, varm och rolig, att jag ibland inte kan förstå krafterna bakom att det blev just vi..

Skulle vilja fråga Amor, ödet och Gud: Hur tänkte ni nu?

(Vi tar det vildaste, flummigaste mest tragiska hondjuret, och parar ihop med den varma, lugna och "jag gör aldrig en fluga förnär", hanen, så ser vi vad det blir!)

Fast dom fick jobba för det! Jag hade min drömprins rakt under näsan en tid innan jag ens såg honom!
Men sen såg jag ju... och jag tittar än!


Ja, ja, jag är såå lycklig. Och resultatet av vår kärlek känner ju alla till. En liten bastard som ränner omkring och terrar sin omgivning.. det sluta ju jättebra!

Men nu tänkte jag inte skriva om familjen, hur fin och underbar den än är. Jag tänkte skriva lite om "dom andra". Männen före drömprinsen. Dom kyssta grodorna som var ngn annans prins..

Det börjar med alla flickors första kärlek, pappa! Min fick heta "Gullen" och han är fortfarande min absoluta hjälte!


Från lekis till tonåren var det pusskull, hångelpartyn och fråga chans som gällde. Då var jag faktiskt ihop med Johnny några gånger. Sov tom över! Fast det var väldigt oskyldigt, ofc.


Tonåren. Nu börjar alvaret.. (hajen musik)


Min första "kärlek", Mattias Pettersson från Mjölby. Trummis. Urgullig.. Vi nådde aldrig "second base" men vi jobbade på det, om man säger så.. Han var nog för snäll för mig..

Jag gjorde slut.


Joakim Berggren. En het sommar.. Min första olyckliga kärlek. Många tårar för denna värsting.. Mjölbys egna badboy. (Fast vi blev bra vänner senare och är fortfarande.)


John Johnson.. Johne. Mitt allt en viktig tid i livet..

En av dom roligaste personerna på jorden, bra på allt, fjälljägare, estet, attityd och värme.

Nästan allt var första gången med honom. På gott och ont.. Vi var tillsammans i 2 år.

Tårar, skratt, kärlek och svek.. allt det vanliga.. men så underbart!


Nu kliver Mr Magnus Lisstrand in på scenen.. Sveriges Brad Pitt. Vi var av-och-påare.. Passionen var total! Men den som leker med elden bränner sig oftast, och det gjorde vi båda två...

(Mange blev senare Haninges egna player, känd ända till Nya Zeeland, med bla Fröken Sverige på sin erövringslista!)


Rickard Segerfjord... vad gjorde vi i ett radhus?

Denna tokiga romantiker tog mig utanför gränserna. Vi fira millennium vid pyramiderna i Egypten, spela minigolf i Thailand och åkte båt i Sthlms skärgård. Vi var kära så kära. Upper east mötte Bronx, som ett studiebesök i andra världar. Vi kämpa, och förlora..


Johnny Olsson.. äntligen rätt! Olski, Olski, min egna lilla fucker. Så rolig, så genuin och ärlig.

Trapphuset på Amorella en kylig vinternatt. Du, jag och mängder av martini.

Varsin gungstol på ett ålderdomshem, du har lovat att jag får dö först... Älskar dig så!


Kommentarer
Postat av: -CHRIS-

Nej då, du kan vara lugn... Här stämplar vi ingen ;) haha

2008-11-14 @ 18:17:24
URL: http://chrislondon.blogg.se/
Postat av: -CHRIS-

Och TACK förresten :p



glömde säga det

2008-11-14 @ 18:17:49
URL: http://chrislondon.blogg.se/
Postat av: Ekan

grymt klantig...fan..och nycklarna har inte dykt upp än:(

2008-11-14 @ 23:03:03
URL: http://eklundo.blogg.se/
Postat av: Annican

Vad fin du är!

2008-11-15 @ 01:37:50
Postat av: Lizaloop

Tack för besöket på min blogg, nu hittade jag ju hit och skall plöja igenom din blogg efter frukost!

Tack för berömmet om bilden, jo det var jag som hade tagit den!

2008-11-15 @ 08:00:36
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0