..från gamla bloggen..

Har fixat bilder till ett inlägg från min gamla blogg. Lägger in det gamla inlägget oxå ifall ngn vill läsa.

Jag skrev om Facebook i bloggen den 14/10, om en resa som gjordes med några tjejkompisar. Tänkte berätta lite om den..

Fyra tjejer som närmar sig 30.. (ok, några år har vi kvar, men ändå, vi är ju inte 18 längre!) tänker att nu drar vi på en blöt party resa. I teorin är vi ju rena partydjuren, precis som förr, men i praktiken.. nja.. det visar sig.

Ön vi åker till är välbekant för mig, jag var nämligen där (i ett annat liv!) och jobbade i några månader.

Därför "vet jag ju allt om hur det funkar" och säger till dom andra att inte ta det lugnt med spriten, eftersom jag jobbat i barerna där och "vet" att det är hälften vatten i spritflaskorna.

Sagt och gjort. Ingen tar det lugnt.. Vi rider på mekaniska tjurar, raggar upp irländare, flörtar med bartendrarna, vägrar låta "M" va "svensk" när ngn frågar var vi kommer ifrån, hon får helt enkelt vara en "boat refuge from Finland, living on our tax money"..

Vi får inte in drinkar tillslut, utan bålskålar med 50 sugrör! Shotsen avlöser varandra, vi tycker att vi äger hela stället, vi är "the shit"! Wow!!! 

..sen vaknar vi på morgonen.. vad var det som hände igår? Herregud.

Jag & tjejen jag delar rum med kastar på oss lite kläder och solglasögon och springer genom hotell korridoren till dom andras rum. Det tar 7 år innan dom öppnar, en frän lukt av spya möter oss. Vi kryper ner i varsin säng bredvid dom för att kartlägga gårdagen. Hmm.. allas små fragment av minnesbilder  bildar en helhet. Jo, vi va "the shit", tills "M" försvann inne på "Bobbys" och dom hittatde henne på kill toaletten. Där satt hon i pissoaren och spydde i handväskan, "E" stod och ålade sig runt en strippstång, jag har ingen aning om var jag befann mig för tillfället och  "K" hjälpte "M" (hur hon nu hade sinnesnärvaro till det!). Vi gick sjungandes hem i bh för att "M" inte skulle känna sig ensam (hon hade tagit av sig kläderna som var..ja, vi kan säga "blöta")

När jag låg där i fel hotellrum bredvid min kära barndomskamrat, "partydjuret", så kändes det inte så dumt ändå. Jag skulle ju "ta igen" 4 år då jag varit borta från partymarknaden och befunnit mig i "mammaland".. "Partydjuret" vänder sig sakta mot mig och säger:

"Ta IGEN 4 år? Men Annelie.. du va ju SKYLDIG 4 år!"

Partyt fortsatte i nästan samma takt 6 dagar till.

här är vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0