Vår egna pappa Rudolf!

Just nu erfar jag den ÄKTA bloggtorkan.. Jag har fan inte den blekaste susning om vad jag ska skriva..

Allt jag tänker på är min juicepress som jag trånat efter i över hundra år. Det höll på att gå så långt, att jag skaffade "Boxer" bara för att den underbara maskinen ingick om man tecknade 24 mån. avtal.

Johnny va som värsta gisslanförhandlaren "Annelie, älskling, lägg ifrån dig luren.. det ordnar sig ska du se. Brämhult har riktigt goda juicer. gumman, lägg nu ner luren sakta.."

Fast vet ni vad som är det mest absurda i hela situationen? Jag kan ju bara köpa maskinjäveln. Varför åker jag inte och köper den? ÅR av tråning, jag förtjänar den! Och den kostar ingen förmögenhet heller, ca 1000 spänn och den är min! ..my precious..


Vet ni vad Johnny gör just i detta nu? Han (hjälten) försöker hjälpa mig med blogg förslag. Han tycker att jag ska skriva om Sunes pappa. (Ni vet Sune, Håkan Bråkan, Bert.. den Sune).

Pappa Rudolf är nämligen Johnnys stora idol, och jag skämtar inte nu.. Tyvärr.
Nu är det ingen hemlighet om varför Johnny avgudar Rudolf.. dom är nämligen PRECIS lika dana.. precis. Fast Johnny är verklig.. ni kan ju tänka er.

Han skulle borra upp en hylla i Neas rum när det helt plötsligt slår gnistor ur väggen och huset slockna..

Han skulle såga en golvplanka och passade på att såga sönder min stol på samma gång.

(Han la plankan över stolen..)

Han spela basket i vardagsrummet och slog ut en tallrik köttfärssås i den nya vita soffan..

Han busa med Nea och slog ut hennes tand.

Han sätter alla julgransljusen på en sida, han fuskar när vi spelar spel, han är värdelös på att laga saker, men hävdar att så inte alls är fallet. Han glömmer våra födelsedagar, går runt naken så alla grannar ser och han borstar damm under mattorna.

Allt detta är sant.




Kommentarer
Postat av: virpi

Ha ha,vilken goding du har!

Låter lite som min man...fast din är nog ett strå vassare.:)

//Virpi

2008-12-11 @ 19:30:27
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Emmii

haha :P Johnny xD haha men vad skulel världen vara utan sådann männior som han? ^^ xP

Postat av: Körsbärstobaksmannen "i kiosken"

Varför skriver du inte om när dina polare snodde en glassbil?



lr kanske den gången du körde bil, ett rådjur hoppade upp på vägen och du höll för dina egna ögon heheh:D

2008-12-11 @ 23:18:36
Postat av: Annelie

Måste kommentera det inlägget.. Det va LÄNGE sen! Faktum är att det är lite "blurrigt".. jag kommer ihåg för lite detaljer.

Det finns mkt från den tiden att skriva om.. men ska jag bli socionom så är det inte bästa utgångsläget om mina blivande chefer googlar mig... eller hur?

Kram

2008-12-12 @ 07:20:29
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0