Vad är det här för dröm?!

Gud vilken obehaglig dröm jag hade inatt.. undrar om jag hade feber. Den va såå sjuk!


Det var sommar, Annelie va på ett kollo. (Ja, ett kollo.. för vuxna.)

Fast vi va som tonåringar. Jag var "ihop" med en ascool kille, snygg, tuff och muskulös..

Sen, för att dra det snabbt så dumpa han mig.. då fingra jag på förlovningsringen.. Förlovningsringen?! Va fan.. är Johnny med i den här drömmen? Han va inte det från början.. och nu har jag helt plötsligt varit otrogen! Helvete.


Jag tog med mig Annika (min kompis som va med mig där.. på kollot.) och gick till kiosken. Killen som sålde glass var ingen mindre än Rickard.. mitt ex. Han sa att han grilla korv där inne i kiosken, men vi såg en bong, och sen är vi ju inte helt bakom flötet, vi kände på lukten att han rökte på där inne.. (Han hade samma rasta peruk och mössa som han hade på riktigt i en skolmusikal i gymnasiet.)


Jag gick runt i en liten dimma av sorg över att ha blivit dumpad när Camilla sprang förbi. (En annan nära vän) Hon sa att hon hört ett rykte om varför han dumpat mig.. det var för att hans kompis ville byta tjej med honom, och tvärtom.. så dom gjorde det..

(Någonstans här började jag inse att den här drömmen blir bara värre.. ville vakna, men jag gjorde det inte.)


Jag träffade på den här killen efter en stund, i ett kök, jag koka nudlar, då kom han.

Han ställde sig och bara titta på mig.. sådär stört ni vet. Som att han vill nåt men inte får fram det. Jag sluta pilla i nudlarna och sa:

- Vad?

- Jag vill berätta varför jag lämna dig..

- Jaha..

- Annelie, jag har precis fyllt 15.

Oh my God! Nu är jag pedofil också!! Vad i helvete är det här för dröm? (..johnny.. var e du?)


Skulle pilla på ringen, men den va borta! Då gick jag till det enda välbekanta i den här drömmen.. Kiosken. Det stod en fet gubbe i kiosken nu.. En sån där svettig, slemmig en..

- Var e Rickard? (Nu började paniken komma.. jag vill inte va här mer nu!)

- Han har raasten nuu.. (finne)

- Vet du var han är?

- På byckan.

Han satt på bryggan och titta ut över den lilla sjön. Jag la mig på rygg bredvid honom med armarna över ansiktet. Pustade ut.

Han räckte fram den gamla vattenpipan vi köpte i Egypten för 9 år sen:

- Haschisch?

- Du röker väll inte hasch?

- Nä, det är..

Jag hann aldrig höra svaret, för min klocka ringde. Men jag visste att han skulle säga "körsbärstobak".


Så satans sjukt.. den här drömmen tog mer energi än den gav.. Jag har hört att man bearbetar saker och känslor som man upplever under dagarna i sina drömmar..  Men vad är jag för människa?
Herregud.


Kommentarer
Postat av: el Greco Fueco

hehehehehhhehehehhh:D



måste faen köpa lite mer körsbärstobak, det har jag inte rökt sen gymnasiet.



Mvh

Körsbärstobaksmannenikiosken

2008-12-11 @ 23:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0