Soldater, drinkar och för några sovplatser!

Oj, oj, oj.. min stackars kropp och själ.. Varför går vi ombord på dessa båtar? Ni kommer fan inte tro det, men denna resa var än galnare än den förra.. Det är heelt sjukt!


Jag delar in den här bloggen i sektioner, och visar korten eftersom. Vill få med allt!!

Kontrollera flytvästen vänner, nu lättar vi ankar!


Han heter INTE Ove!

Efter att ha käkat julbord (nummer tre för i år!) så gick vi till karaoke baren. Det va trevligt för Camilla var inte den som var den, utan hon sjöng några trudelutter så vackert för alla i baren!

En sak är ju säker med fyllefärjorna, sällskap med damer sitter ALDRIG ensamma.. så är det bara.

Dom första som hitta till vårat bord var ett gäng kurder. Vi sjöng "final countdown" med hemgjorda 80- tals mickar, skålade, dansade och den ena ville "kissa på Therese". (Nu låter det mkt värre än vad det va, för han pratade lite svengelska.. så han mena förstås en liten puss.)

Therese tackade nejtack, och vi rymde ut på däck för att tjuvröka.


När vi kommer in igen så står Camilla och pratar med två andra killar. Nu orkar inte vi vänta mer, så hon får ta med sig killarna ner. Den ena heter Stefan, han är nog mer gubbe än kille. Den andra heter inte Ove.. men jag kalla honom för det iaf.

Så hela kvällen fick jag höra "hen heter INTE Ove!!!!" Och jag bara skratta..

         
Karaoke!             Är det 80- talet så år det!      Sådär ja Therese!

   
Det här är "inte Ove"...                          ...och fler killar..


Våra soldat grannar

När vi kom ner till hytten kom vi på att vi inte köpt ngn sprit. Och han som inte hette Ove upplyste oss om att Taxfree hade stängt. Vad gör man då?

Vi knackade på hos grannen och fråga om vi fick köpa av honom. Han hade hela hytten full. Det va bara å ta sa han, för det var inte hans. (Vi lämna symboliskt en tjuga).

Fast sanningen är att sockertoppen Niklas som öppna inte gick att lämna bara sådär, så stanna i hans hytt.

Efter ett tag kom hans kompisar ner. Det fanns inga tjejer i nattcluben sa dom.

(Överraskning att dom fanns i deras hytt!!)

Det visade sig att dom var 10 soldater nyss hemkomna från tjänstgöring i Afghanistan. (Mmmm!)

Bruna, tränade, tuffa och väldigt partysugna! Kul för oss. Det blev en korridors fest av det hela, och hytt dörrarna stod öppna heela natten och morgonen. Faktum är att vi inte riktigt hade koll på vems hytt som var vems till slut!

-Var e kameran?

- I 6319..

- Ciggen?

- På toan i 6321!

-Var fan är min tröja?

- Den har Niklas som kudde i 6323!

Faktum är att kl. 05,30 tog jag bara en säng och bad Therese att hämta mig när vår hytt inte var ockuperad av 7 soldater som sov överallt. Killen som skulle sova i sängen jag tog la sig (med kläderna på! Inga snusk rankar nu!) vid mina fötter och sov han med.


En och en halv timme senare var det bara att pallra sig upp till champagne frukosten. Vi var fortfarande fulla och jag hade en sån där jobbig känsla av att vara naken inför publik.. förstår ni? Vi i vårt tillstånd hörde inte hemma bland champagne och nybakat bröd..

Vi kravla så småningom ner till plan 6 igen, och somna om.

       
20 kr.                   Skål!                                    Jag å Therese.                   

  
Kolla in min tatuering då!

                                                                                               
En strumpa i brandvarnaren, sen är det bara att puffa på!


     
  
Korridors fest!
                                                                                  
       
Jaha, om du sover där, och du där, eller va det min säng.. vilken hytt va din sa du? Nähä, det är inte så noga med det..
   

  
Gó natt!! 


Dagen efter.. då det fortsätter!

När vi vakna nästa gång kom Niklas i burka. Allt började liksom om igen, en repris från gårdagen, det dröjde inte länge innan vi hade hytten full med soldater, fast denna gång hade några burka på sig och vandra runt i korridorerna som spöken.

Dom trckte in en tvättvagn i sin hytt också.. för att reta städarna tror jag.

Jag låter bilderna tala..



     
Niklas
   
Två soldater till!                             Annelie i burka!

      
Paartyy!                      Och in med tvättvagnen!

 
Sugrörs hål med armé kniv.. sådär ja!


När vi kom hem så bara soooov jag hela natten. I Johnnys underbara stora famn!!!
(Det kommer lite mobilfilmer snart oxå, men det tar en stund att få upp dom!)

Kommentarer
Postat av: Emmii

hehe millitärer ^^ käbnner nga hottie milliärer här i e-tuna, en nära vänn till mej är befäl ^^haha du får komma ht o fessta om du vill fessta med soldater igen ahha xD

Postat av: Daniel

VILKET GALET GÄNG hehe.. såg jätteskojsigt ut på färjan!

2008-12-08 @ 18:49:08
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: virpi

Herregud.vilket party.Hur många dgr tog det att återhämta sig?//Virpi

2008-12-08 @ 20:01:15
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Annican

Du är ju inte klok! Helt underbart!

2008-12-10 @ 15:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0