Det brinner!!! ..eller?

Igår (ons kväll) satt vi och njöt i soffan efter att ha inhandlat thaimat. Då ringer det på dörren. Nea springer och öppnar.

- Hej lilla vän, är mamma och pappa hemma? (mansröst)

Både jag och Johnny ställer oss upp och börjar gå mot hallen. Vi möter en uppspelt Nea halvvägs.

- Mamma det är brandkåren!!!

Nu borde jag bli livrädd, men istället kittlade det till i magen, BRANDKÅREN!!! Sexiga, sotiga macho män i uniform och en yxa över axeln!! Oiiii!

Mycket riktigt, tre stycken utanför dörren, mums..

- Det har brunnit i trappen, dom har tänt eld på er anslagstavla, men grannen här har släckt och det är ingen fara. Stäng dörren och vädra bara.. (han ler..) Annelie ler..

- Absolut.. det ska vi..

Johnny smällde igen dörren och tejpade både brevinkastet och nyckelhålet. Kan ju va giftig rök minsann!

Jag hämtade kameran och hängde ut huvudet genom köksfönstret. Det gjorde alla andra grannar också och brandmannen på gatan var utsatt för ett korsförhör.

- Vet ni vilka det var?

- Är röken giftig?

- Har vi ingen anslagstavla nu?

- Är inte det här mordbrand?

Så var det min tur, han titta på mig och jag fråga högt:

- Är det ok om jag tar ett kort på dig? Jag bloggar och skulle vilja ha en bild..

Hans leende stelna en aning, men sedan räta han på sig och svara:

- Ja, det går bra.

Han poserade och jag smällde av lite bilder.

Johnny skämdes så han ville dö, men vad gör jag inte för lilla Goolan?


              

Kommentarer
Postat av: Malin

Attans att jag inte tänkte på det när det brann i vår skog i somras......... eller ja just de, jag bloggade ju inte då!! ;-)

2008-12-18 @ 01:29:08
URL: http://fmmattsson.blogg.se/
Postat av: Annican

Mäh Smelly, du är ju själv halv-brandman ju! Kolla han på första bilden, hur jävla sexig är den utstyrseln på en skala? Nä, tacka vet jag ambulansmän och poliser. Mmmm-mm-mmm!

2008-12-18 @ 22:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0