Ångestattacker & Grisorgasmer!

Jag vaknade klockan 04,34 imorse.. svettades under täcket, frös när jag sparka av det. Vände och vred på mig, klibbig, kliig och orolig.

La mig på rygg och stirrade i taket, blundade hårt, titta igen. Kollade vad klockan var. Blundade igen. Bad, snälla, snälla somna om!!


Sen börja det riktigt jävliga.. tänkandet.

Hur ska jag hinna? Måste träna, städa, julpynta, fixa Neas kalender, handla.. undrar om jag kommer in på högskolan.. och om jag gör det, hur blir det med ekonomin? Vi kommer inte i närheten av att kunna gör allt vi kan nu.. semestrar, restaurangbesök, nöjen och fester.. Kommer vi ha råd med mat överhuvudtaget?! ..bilen.. herregud!

Fast tänk om högskoleprovet går åt helvete.. då kommer jag inte in alls.. då kommer jag va fast i ingenmansland, jobba kvar.. nej, vilken mardröm, jag måste vidare!
Åh, sov nu bara!! SOV!

Kollar klockan igen, det har gått 1 minut och 43 sekunder.. hjärtat börjar banka hårdare.. jag darrar som om jag tagit astmamedicinen.. det blir tyngre att andas. Känns som om bröstkorgen sjunker in i lungorna, gud vad tungt det är!
Sätter mig upp. Johnny sover. Håller jag på att få en ångest attack? Men varför?
Blundar och tänker "lugn nu... lugn. Du har inga problem, det ordnar sig alltid.."

Tänder lampan, öppnar min bok och läser ända tills klockan ringer.


Varför ska man ALLTID bearbeta småsaker mitt i nätterna?

Varför tar man en sån fjuttig sak som att julgardinerna inte är på plats, och analyserar och förstorar upp det till ett ohanterbart, megastort PROBLEM!? Som dessutom får en att vrida sig i våndor, hyperventilera och nästan dö i en hjärtattack!

Är vi människor så destruktiva, att om vi inte har verkliga problem i livet, så planerar vi att utsätta oss själva för en hemsk kupp?

"Inatt tar jag mig själv, när jag minst anar det.. då ska jag vakna och tro att hela min värld rasar samman om inte julgardinerna kommer på plats. Hehehe. Lite hjärtklappning slänger jag in också, och andningssvårigheter. Det förtjänar jag som har haft det så oförskämt bra rätt länge nu.. Nu jävlar ska jag få!! MOHAHAHA!!!!"


Vilka konstiga varelser vi är.. kanske var det fel art som fick "hjärnan".. För vi är rätt många som inte riktigt klarar av att hantera det stora ansvar som medföljer en hjärna..

Vi super, knarkar, headbangar, slår i skallen både här och där eftersom det är "pinsamt" med hjälm, hatar att plugga, använder den till att va ego, smida onda planer och va elaka..
Kanske skulle grisen ha fått vår hjärna. Den skulle dra verklig nytta av den. Jag har nämligen läst i en annan blogg (http://purpelangel.blogg.se/ ) att grisens orgasm varar i en halvtimme. Trots det så hör inte grisen till dom djur som har sex för nöjets skull (!!!!!!) Dom har inte intelligens nog att fatta vilken satans tur dom har!
Vilken paradox...


Från ångestattacker till grisorgasmer.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Emmii

hah men du ^^ HADBANGA är ingen dum sak haha, elelr mjo när jag nu börjar tänka efter.... Man står o riskerar att dänga huvet i personen framför, man får et fruktansvård nackspärr som även går till rygg ont, och man blir därav sängliggande i 2 dar... hm.. oki duhadde kanske rätt ^^

Postat av: virpi

Åhhh,känner igen känslan.Det är precis som att man vissa dgr/nätter är mer mottaglig för sån ångest.

Efter en stund när det är dax att ta av sig offerkoftan brukar jag tänka..

jaja,huvudsaken är att vi alla är friska,maten står på bordet,resten ordnar sig alltid och det är ingen ide att skapa sig ett problem två gng(då blir det bara dubbel vånda)Kram Virpi

2008-12-01 @ 19:30:23
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Annican

"Varför tar man en sån fjuttig sak som att julgardinerna inte är på plats, och analyserar och förstorar upp det till ett ohanterbart, megastort PROBLEM!? Som dessutom får en att vrida sig i våndor, hyperventilera och nästan dö i en hjärtattack!" Svar: För du är släkt med mamma!



Ekonomin går visst ihop med pluggande och familj! Jag får ut 7 och 9 för jag har vårdnad om barn. + barnbidraget. Och Marcus lön. Och man HAR tid att extrajobba! Du har alltid mig att bolla med hjärtat!

2008-12-01 @ 22:26:35
Postat av: Daniel

Ja du, dessa tankar i nattsömnen. Hoppas alles lugnar ner sej!

2008-12-02 @ 12:23:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0